Românii sunt atrași de posibilitatea de a-și comanda produse ieftine din China și nici coronavirusul nu-i împiedică. Ideea că virusul mortal a izbucnit din această țară i-a speriat puțin pe amatorii de ”chinezării”, însă nu pentru mult timp, astfel că după câteva săptămâni de scăderea a numărului de coletele venite din China, cifra urcă din nou la mii de intrări pe zi.

Astfel, numărul de trimiteri cu origine China care veneau, zilnic, prin Poșta Română, înainte de izbucnirea crizei, era de aproximativ 15.000 de bucăți.

A existat o scădere de trafic pe parcursul lunii lunii martie, cauzată atât de restricțiile din China, cât și ale celor din Europa, însă aceasta nu a fost semnificativă pentru că Poșta Română a găsit soluții alternative de transport, mai exact feroviar și rutier”, au declarat, pentru wall-street.ro, reprezentanții Poștei Române.

Românii au reluat rapid comenzile din China

În prezent, pentru că restricțiile din China s-au relaxat, dar și pentru că s-au identificat alternative de transport (feroviar, rutier), în condițiile în care traficul aerian continuă să fie grav afectat, numărul de trimiteri din China este din nou în continuă creștere.

Ne așteptăm ca spre sfârșitul lunii aprilie, începutul lunii mai, să atingem, din nou, valorile de trafic anterioare crizei.

Poșta Română încurajează comenzile din China

Oficialii Poștei Române chiar îi sfătuiesc pe români să continue să comande, dar să țină cont de durata mare de transport, în această perioadă.

”Asta din cauză că, așa cum menționam anterior, traficul din China și din alte destinații s-a mutat, pentru moment, pe calea ferată si pe cea rutieră.

De asemenea, pentru a menține, încă, o distanțare socială, Poșta Română recomandă clienților utilizarea serviciului de comisionariat vamal. Acesta este parte din pachetul de măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, necesar protecţiei clienţilor şi salariaţilor, în contextul epidemiologic actual, și este implementat de companie în colaborare cu autorităţile competente în domeniul situaţiilor de urgenţă.

”Acesta este un serviciu din portofoliul Poștei Române care oferă clienților săi, în baza împuternicirii acordate companiei, posibilitatea să îi reprezinte în relația cu autoritatea vamală, pentru a evita supraaglomerarea subunităților cu asistență vamală în contextul epidemiologic actual”, mai spun reprezentanții Poștei Române.

Citește și S-a întâmplat! Poșta Română a început să introducă POS-uri

Astfel, în cazul în care românii doresc să primească colete extracomunitare, prin utilizarea serviciului de comisionariat vamal, nu mai este necesară deplasarea personală a acestora pentru a îndeplini formalitățile vamale. Aceștia au posibilitatea de a împuternici Poșta Română să îi reprezinte în relația cu autoritățile vamale și să efectueze formălitățile vamale la Biroul de Schimb Internațional București, pe lângă Biroul Vamal de Interior Poștă.

Dupa realizarea acestor formalități, clienții au posiblitatea de a plăti prin transfer bancar sumele stabilite de autoritatea vamală precum și tariful de comisionariat vamal. După efectuarea acestei plăți, trimiterile poștale se distribuie la adresa înscrisă pe buletinul de expeditțe al trimiterii (contra cost, cu încasarea tarifului de factaj) sau la sediul subunității poștale de care aparține aceasta.

Citește și Poșta Română: În anii 90 românii trimiteau scrisori, acum transmit facturi sau comunicări către instituții

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri