Grupul Air France-KLM a publicat pierderi nete de 1,8 miliarde de euro pe primul trimestru, în condiţiile în care pandemia de coronavirus i-a paralizat activitatea începând din luna martie, şi a avertizat să se aşteapă la consecinţe şi mai dezastruoase pentru finanţele sale până la vară.

Transportatorul aerian franco-olandez, care tocmai a obţinut un ajutor financiar de şapte miliarde de euro de la statul francez pentru a face faţă crizei, a precizat că în primele trei luni ale anului capacităţile sale s-au redus cu 10,5% (după o scădere de 35% în luna martie). Grupul se aşteaptă ca, în al doilea trimestru, capacităţile sale să fie reduse cu aproximativ 95% şi cu 80% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut, scrie Agerpres.

"Având în vedere nivelul ridicat de incertitudine pe durata crizei Covid-19 şi impactul său asupra mediului macroeconomice, grupul a decis să îşi retragă previziunile anterioare pentru 2020", a informat Air France-KLM într-un comunicat.

Grupul Air France-KLM mizează pe o "revenire lentă a activităţii în vara lui 2020, odată cu ridicarea treptată a restricţiilor la frontieră" dar avertizează că cererea de trafic comercial "nu va reveni la nivelul de dinaintea crizei timp de mai mulţi ani".

Restructurare și disponibilizări în cadrul companiilor aeriene

Sectorul transportului aerian este unul dintre sectoarele economice cele mai afectate de criza coronavirusului, ca urmare a restricţiilor de circulaţie şi a închiderii frontierelor decise la nivel global pentru a opri răspândirea virusului. De exemplu, în data de 3 mai 2020 numărul zborurilor înregistrate în Europa a fost cu 91% mai mic decât în aceeaşi zi a anului trecut, susţine Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene (Eurocontrol).

Majoritatea companiilor aeriene sunt blocate la sol şi văd cum lichidităţile lor scad vertiginos în condiţiile în care de la sfârşitul lunii aprilie se succed măsurile de restructurare:

  • 12.000 de posturi eliminate la British Airways,
  • 5.000 la SAS,
  • 2.000 la Icelandair,
  • 3.450 la United Airlines,
  • 3.000 la Virgin Atlantic.

Comisia Europeană a permis luni Franţei să acorde un sprijin în valoare de şapte miliarde de euro pentru compania aeriană Air France, ajutorul va fi compus dintr-un împrumut în valoare de patru miliarde de euro acordat de un sindicat de şase bănci, şi garantat de statul francez în proporţie de 90%, precum şi de un împrumut direct de trei miliarde de euro acordat de statul francez. La rândul său, guvernul olandez intenţionează să ajute compania KLM cu patru miliarde de euro.

Citește și: Uniunea Europeană a aprobat acordarea împrumutului de 5 miliarde de euro pentru Grupul auto Renault

Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia. Air France şi KLM sunt companii membre ale alianţei globale SkyTeam, care numără 19 companii aeriene membre, ce permite pasagerilor din întreaga lume acces la o reţea globală de peste 14.500 de zboruri către mai mult de 1.150 de destinaţii din 175 de ţări.

Citeste si:
A fost lansată o aplicație pentru testele COVID necesare pentru...
A fost lansată o aplicație...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri