Electrolux, cel mai mare producător european de electrocasnice, a avertizat că se aşteaptă la pierderi semnificative în trimestrul II din 2020, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi a scăderii vânzărilor cu 30% în aprilie, transmite Reuters.

În condiţiile în care a început o relaxare a măsurilor de izolare pe principalele pieţele ale companiei, veniturile ar urma să se redreseze gradual, se arată într-un comunicat al Electrolux, scrie Agerpres.

Producătorul brandurilor Electrolux, Frigidaire, AEG şi Anova avertizase în martie că restricţiile au redus semnificativ cererea şi au afectat producţia.

La Bursa de la Stockholm, acţiunile Electrolux înregistrau joi un declin de 2,2%, iar de la începutul anului au scăzut cu 31%.

Electrolux a estimat la 400 de milioane de coroane suedeze (41 milioane de dolari) impactul direct al pandemiei asupra câştigurilor operaţionale din primul trimestru din 2020 şi la aproximativ 600 de milioane de coroane suedeze efectul fluctuaţiilor cursului valutar.

Retail jobs

Citiți și Electrolux a donat mașini de spălat și uscătoare Spitalului Județean din Satu Mare.

"În trimestrul II din 2020 ne aşteptăm la pierderi semnificative. Am implementat măsuri cuprinzătoare pentru a atenua impactul situaţiei excepţionale de pe piaţă asupra câştigurilor şi a fluxului de numerar", a afirmat directorul general Jonas Samuelson.

Printre deciziile adoptate de compania suedeză se află reducerea costurilor şi protejarea fluxurilor de numerar, trecerea în şomaj tehnic a unor angajaţi şi reprioritizarea cheltuielilor de investiţii. Aceste decizii afectează investiţia sa strategică din SUA, finalizarea fabricii din Springfield, Tennessee, urmând să fie amânată cu până la şase luni.

În primul trimestru din 2020, Electrolux a înregistrat un profit operaţional de 122 de milioane de coroane suedeze, faţă de o pierdere de 53 de milioane de coroane suedeze în urmă cu un an, când rezultatele au fost afectate de costuri excepţionale masive. Analiştii estimau un profit de 19 milioane de coroane suedeze în primele trei luni din acest an.

Citeste si:
Începe prima etapă de selectare a voucherelor din aplicația...
Începe prima etapă de...

Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.

Citiți și Electrolux a închis temporar fabrica de producție de la Satu Mare, unde lucrează 850 de angajați.

Facebook Electrolux

Citeste si:
Pierderi de 2.000 mld. de dolari în turismul mondial. Când și-ar...
Pierderi de 2.000 miliarde de...
Sursa foto: Facebook Electrolux
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri