Jidvei: măsurile de izolare și distanțare socială au determinat o scădere abruptă a consumului de vin

Românii au tăiat de pe listă cheltuielile destinate băuturilor, în perioada în care au stat în case, iar asta se simte în activitatea producătorilor din domeniu. Când își va reveni, însă, consumul?

”Impactul pandemiei COVID-19 și măsurile de izolare și distanțare socială impuse de criza sanitară au determinat o scădere abruptă a consumului de vin. Oamenii s-au orientat către bunurile de necesitate, în industria alimentară înregistrându-se niște curbe atipice în această perioadă. Dacă în prima parte a avut loc o crește exponențială la nivelul cantității, ulterior s-a înregistrat o scădere la nivelul achizițiilor”, a declarat, pentru wall-street.ro, Claudiu Necșulescu, proprietarul producătorului de vin Jidvei.

Legat de consumul de vin, tot el a mai spus că impactul va fi unul puternic, iar recuperarea deficitului se va întinde pe o perioadă destul de lungă de timp.

Claudiu Necșulescu va fi speaker în cadrul conferinței online ”Agricultura Viitorului: Tehnolgii și soluții noi, alimentație mai sănătoasă”, organizată de wall-street.ro, în data de 11 iunie, începând cu ora 12. Dacă esti înteresat de domeniul agriculturii, te invităm să te înscrii la eveniment gratuit aici.

Citeste si:
Proprietar Jidvei: Legea produselor romanesti, un instrument electoral
Claudiu Necsulescu,...

Ce măsuri a luat compania, în criză

În contextul reducerii consumului, și implicit a vânzărilor, compania a fost nevoită să apeleze la șomaj tehnic și la unele reduceri salariale.

Citește și În vizită la crama Jidvei de la Tăuni. Cum se produce vinul în inima Transilvaniei

”Singura măsură vizată a fost cea a șomajului tehnic pentru un număr limitat din personalul angajat, dar am avut și avantajul că activitățile de tăiere și legare a viței-de-vie se apropiau de final. Legat de tăierile de salarii, am luat o astfel de decizie, dar cu angajamentul că, dacă vom ajunge la 80% din cifra de afaceri a anului 2019, vom acoperi toate sumele reținute”, a spus acesta.

Practic nu a fost o tăiere de salarii, ci doar o reținere legată de performanțele pe care le realizăm în 2020.

Citeste si:
Forța de muncă în agricultură: luptă neloială cu constructorii...
Forța de muncă în...

Necșulescu a mai spus că timpul a fost foarte scurt pentru găsirea soluțiilor de combatere a efectelor generate de criză, iar impactul a fost unul deosebit, în sensul că nimeni nu se aștepta la un fenomen de o asemenea amploare.

”Nu pot să spun că s-au găsit soluții pentru probleme majore, dar încercăm să diversificăm portofoliul de produse și canalele de vânzare. Sperăm ca în perioada următoare să reușim să dezvoltăm și o altă direcție, total diferită de cea a vinului”, a precizat șeful Jidvei.

Jidvei este unul dintre cei mai mari producători de vinuri de pe plan local. Compania are patru crame la Jidvei, Tăuni, Blaj şi Bălcaciu.

Citeste si:
Primul turist român cu COVID-19 în Grecia
Primul turist român cu...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Cota uneia dintre cele mai accesibile mașini electrice, epuizată în România
Setari Cookie-uri