Techir, brandul autohton de produse cosmetice și terapeutice cu apă salină și nămol sapropelic din lacul Techirghiol, și-a adaptat linia de producție și a început să fabrice dezinfectanți pe bază de alcool. Produsul vine ca răspuns la noul context al pieței și a necesitat o investiție de 80.000 de euro, iar Techir estimează că 20% din vânzările din acest an vor fi reprezentate de noua linie de produs.

Brandul românesc de cosmetice Techir a reușit, în mai puțin de trei luni, să scoată pe piață un produs dezinfectant, esențial în contextul Covid19, care a obținut toate avizele necesare pentru a fi comercializat ca biocid. Produsul completează gama de săpunuri naturale dedicate igienizării mâinilor, iar reprezentanții companiei românești estimează o capacitate de încărcare în recipiente de 1 tonă de produs finit pe zi, în condițiile în care fabrica nu funcționează la capacitate maximă pe fondul măsurilor de siguranță luate odată cu declanșarea crizei Covid19.

Techir estimează că 20% dintre vânzările din acest an vor fi reprezentante de noul produs.

"Cel mai rapid mod în care am putut să ne aducem contribuția în contextul pandemic a fost să găsim substanța activă, alcoolul izpropilic de puritate 99.9% și să începem producția de urgență. Gama de dezinfectanți nu este core business pentru Techir, ci am răspuns unei nevoi din piață rapid și cu un produs bun, competitiv și eficient, cu aviz de biocid obținut în regim de urgență de la Institutul de Cercetare Cantacuzino. Avem varianta dezinfectantă si pentru mâini si pentru suprafețe, intr-o varietate de recipiente si gramaje, a explicat Oana Stan, co-fondator Techir.

Formula soluției a fost dezvoltată împreună cu chimistul cosmetolog Iulian Pasare și are toate avizele necesare comercializării ca produs biocid. Produsele din gamă vin ambalate în 10 tipuri de recipiente cu dimensiuni și forme diferite: dispenser, flip top, spray pulverizator, adaptate nevoilor de zi cu zi ale clienților noștri și au la bază o formulă recomandată de Organizația Mondială a Sănătății.

Investiții și creșteri ale CA chiar și în criză

Techir are o vechime de doar 5 ani pe piața produselor cosmetice naturale autohtone. Cu o investiție inițială de 350.000 de euro, provenită din fonduri europene, compania a reușit să încheie anul 2019 cu o cifră de afaceri de 200.000 de euro. 20% din vânzările TECHIR se fac prin canalele proprii – magazinul online și târgurile de profil.

"Creșterea magazinului propriu a fost organică, de la an la an, iar acest canal de vânzare continuă să fie important pentru noi. Modelul nostru de business – fiind totuși un business mic – este atipic, dar simplu: ne dozam eforturile pas cu pas in funcție de cerere. Facem producție si apoi lucram cu stocuri pregătite si ne concentrăm atenția pe vânzări si atragerea de clienți B2B si B2C", a mai precizat Oana Stan.

Coșul mediu de produse este în valoare de 110 lei, iar în top vânzări se află cremele antireumatice, uleiul relaxant și terapeutic pentru masaj, diferite săpunuri și creme. 80% din vânzări sunt indirecte, produsele TECHIR fiind comercializate în lanțurile Mega Image concept store, farmaciile Catena, DM, Cărturești, dar și farmacii independente, drogherii, spa-uri și magazine mixte.

Pentru anul în curs, reprezentanții companiei estimează o creștere cu 45% a cifrei de afaceri.

Techir este un brand de produse cosmetice și terapeutice îmbogățite cu apă salină și nămol sapropelic din lacul Techirghiol. Activitatea de producție are loc în fabrica situată la ieșirea din orașul Techirghiol. Toate procesele de fabricare implică și activități de manufactură. Procesul de fabricare al săpunurilor naturale este 100% bazat de manufactură și respectă vechea metodă tradițională de fabricare a sapunurilor naturale prin metoda la rece.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri