În urma publicării articolului despre amenda primită de Mega Image de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pentru o serie de nereguli, printre care majorări de preț sau produse expirate, retailerul a transmis un punct de vedere în care susține că nu a avut creșteri nejustificate de prețuri în perioada stării de urgență.

În perioada februarie - iunie 2020, clienții Mega Image și Shop&Go au făcut peste 100 de reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). În urma verificărilor realizate în magazine, inspectorii sanitari au descoperit majorări de preț în perioada stării de urgență, dar și alimente expirate și promoții nerespectate. Retailerul a fost amendat cu 15.000 de lei.

Mega Image a precizat că a rezolvat imediat abaterile sesizate și nu a avut creșteri nejustificate de prețuri în perioada stării de urgență.

„Informațiile sunt generale și prezintă situații care au fost punctuale și care sunt deja soluționate. Menționăm că avem frecvent controale în magazinele noastre care vizează toate punctele din articol, dar care sunt rezolvate imediat în cazul în care există abateri. Prin urmare, concluziile din articol nu pot fi considerate în mod general și dau o amploare falsă pentru fiecare punct. Anumite puncte au fost avertismente și au fost deja luate măsuri pentru a rezolva abaterile semnalate, iar unele au fost contestate dacă nu au fost susținute. În ceea ce privește prețurile, nu am avut creșteri nejustificate de prețuri în perioada stării de urgență. Abaterile privind depășirea termenului de valabilitate pentru unele produse, depășirea punctuală a termenelor de livrare a comenzilor online ca urmare a suprasolicitării din perioada stării de urgență nu pot reprezenta concluzii generale și pot induce în eroare”, transmite Mega Image.

„Dorim să menționăm că suntem deschiși în comunicarea cu clienții noștri, avem numeroase canale prin care comunicăm direct și primim informații despre diferite situații din magazine, fiecare este verificată și soluționată punctual în maximum 48 de ore. Vom continua să colaborăm îndeaproape cu autoritățile și să rezolvăm imediat cazurile unde sunt semnalate abateri”, completează retailerul.

În urma controalelor efectuate în ultimele cinci luni, inspectorii sanitari au constatat următoarele abateri în magazinele Mega Image:

  • Majorări de preț în perioada stării de urgență față de perioada anterioară stării de urgență, fiind verificate prețurile alimentelor de bază și ale produselor dezinfectante pentru perioada ianuarie 2019 – februarie 2020;
  • Produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;
  • Lipsa elementelor de identificare și caracterizare cu data limită de consum, precum ingrediente alergene, denumirea produselor și a producătorilor, condiții de păstrare și data fabricației;
  • Nerespectarea promoțiilor;
  • Ambalaje deteriorate, nerespectarea condițiilor prescrise și declarate;
  • Nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor alimentare;
  • Lipa informării țării de orgine pentru legume și fructe proaspete;
  • Produse de patiserie depreciate calitativ.

La finalul lunii martie, Mega Image anunța că reduce prețurile la peste 1.000 de produse și oprește orice creșteri de prețuri la raft pentru toate produsele din portofoliul său, cel puțin până la finalul lunii aprilie. Măsura a fost luată ca urmare a pandemiei COVID-19, care a dus la creșteri de prețuri la unele produse pe întreg lanțul de producție și de distribuție.

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde peste 780 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Sursa foto: Mega Image România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri