În perioada februarie - 30 iunie 2020, ANPC a înregistrat 114 reclamații referitoare la magazinele Mega Image și Shop&Go.

Clienții au reclamat la ANPC mai multe probleme în magazinele Mega Image și Shop&Go, precum:

  • Majorări de preț la alimentele de bază și la produsele dezinfectante în perioada stării de urgență;
  • Nerespectarea distanțării sociale la casele de marcat;
  • Comenzi on-line livrate parțial sau nelivrate; produse livrate cu modificări organoleptice;
  • Produse expirate sau cu data durabilității minimale depășită;
  • Modificări organoleptice de gust, aspect și miros ale produselor alimentare comercializate;
  • Neconcordanța prețului de la raft cu prețul de la casa de marcat; prețuri mărite;
  • Proprietățile organoleptice ale produselor.

Din totalul petițiilor înregistrate, o parte au fost deja soluționate, iar celelalte sunt în curs de soluționare. În perioada februarie – iunie 2020, inspectorii au efectuat 105 acțiuni de control tematice sau pentru cercetarea reclamațiilor în magazinele Mega Image și Shop&Go, a transmis ANPC la solicitarea wall-street.ro.

Mega Image, amendat cu 15.000 de lei

Inspectorii sanitari au constatat următoarele abateri în magazinele Mega Image:

  • Majorări de preț în perioada stării de urgență față de perioada anterioară stării de urgență, fiind verificate prețurile alimentelor de bază și ale produselor dezinfectante pentru perioada ianuarie 2019 – februarie 2020;
  • Produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;
  • Lipsa elementelor de identificare și caracterizare cu data limită de consum, precum ingrediente alergene, denumirea produselor și a producătorilor, condiții de păstrare și data fabricației;
  • Nerespectarea promoțiilor;
  • Ambalaje deteriorate, nerespectarea condițiilor prescrise și declarate;
  • Nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor alimentare;
  • Lipa informării țării de orgine pentru legume și fructe proaspete;
  • Produse de patiserie depreciate calitativ.

ANPC a oprit temporar de la comercializare produsele care prezentau deficiențe de etichetare sau informare și a oprit definitiv de la comercializare produsele alimentare nesigure, improprii consumului uman. Pentru deficiențele constatate au fost aplicate amenzi în valoare de 15.000 de lei.

La finalul lunii martie, Mega Image anunța că reduce prețurile la peste 1.000 de produse și oprește orice creșteri de prețuri la raft pentru toate produsele din portofoliul său, cel puțin până la finalul lunii aprilie. Măsura a fost luată ca urmare a pandemiei COVID-19, care a dus la creșteri de prețuri la unele produse pe întreg lanțul de producție și de distribuție.

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde peste 780 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Până la ora publicării acestui material, Mega Image nu a răspuns solicitării wall-street.ro pentru a oferi un punct de vedere.

Ulterior publicării articolului, Mega Image a prezentat un punct de vedere în care susține că problemele au fost soluționate, iar creșterile din perioada stării de urgență nu au fost nejustificate. Redăm mai jos, integral, replica retailerului.

„Informațiile sunt generale și prezintă situații care au fost punctuale și care sunt deja soluționate. Menționăm că avem frecvent controale în magazinele noastre care vizează toate punctele din articol, dar care sunt rezolvate imediat în cazul în care există abateri. Prin urmare, concluziile din articol nu pot fi considerate în mod general și dau o amploare falsă pentru fiecare punct. Anumite puncte au fost avertismente și au fost deja luate măsuri pentru a rezolva abaterile semnalate, iar unele au fost contestate dacă nu au fost susținute. În ceea ce privește prețurile, nu am avut creșteri nejustificate de prețuri în perioada stării de urgențe. Abaterile privind depășirea termenului de valabilitate pentru unele produse, depășirea punctuală a termenelor de livrare a comenzilor online ca urmare a suprasolicitării din perioada stării de urgență nu pot reprezenta concluzii generale și pot induce în eroare. Dorim să menționăm că suntem deschiși în comunicarea cu clienții noștri, avem numeroase canale prin care comunicăm direct și primim informații despre diferite situații din magazine, fiecare este verificată și soluționată punctual în maximum 48 de ore. Vom continua să colaborăm îndeaproape cu autoritățile și să rezolvăm imediat cazurile unde sunt semnalate abateri”, transmite Mega Image.

Sursa foto: Mega Image România