Germanii de la Ritter Sport au învins compania Mondelez, care produce brandul Milka, și sunt, acum, singurii care pot fabrica ciocolată în formă de pătrat. Decizia definitivă a instanței vine după zece ani de procese în justiție.

Ritter Sport a început să producă tablete de ciocolată în formă de pătrat în anul 1932. Germanii au vrut să fabrice ciocolată în formă de pătrat pentru a putea fi pusă în buzunar fără să fie ruptă sau distrusă în vreun fel. Brandul a avut nevoie de 61 de ani pentru a dobândi licența. În ciuda acestui fapt, Milka a decis să producă propria tabletă de ciocolată în formă de pătrat în 2010, potrivit retail.ro.

Licența Ritter Sport pentru forma de pătrat

Astfel, s-a ajuns la un proces în justiție, pe care Ritter Sport l-a pierdut, după ce un judecător a decis că nu pot fi acordate licențe pentru forme decât dacă acestea au o valoare artistică care impune o diferență de preț clară. Procesul a ajuns la Curtea de Apel care a decis că acest argument nu este just, iar Ritter Sport a câștigat în anul 2018. Doi ani mai târziu, Curtea Supremă din Karlsruhe a dat dreptate Curții de Apel, iar Milka trebuie să oprească vânzarea de ciocolată în formă de pătrat.

În urmă cu câțiva ani, un război similar s-a purtat între KitKat, produs de Nestle și Leo, un alt brand al celor de la Mondelez. În 2006, Kit Kat a primit licență pentru designul celor patru „degete”. Însă, 12 ani mai târziu, Curtea Europeană de Justiție a decis că forma nu este suficient de distinctivă și nu a fost recunoscută ca fiind specifică celor de la KitKat, în țările Uniunii Europene. Atunci, Nestle a transmis că nu va renunța la luptă, dar până acum nimic nu s-a schimbat, scrie retaildetail.eu.

Sursa foto: Colaj Wall-street | Facebook Milka și Ritter Sport

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri