Cât plătesc românii, în medie, pentru o bicicletă

Românii sunt dispuşi să plătească, în medie, aproximativ 650 lei pentru o bicicletă de copii şi 1.100 lei pentru o bicicletă de adulţi, în timp ce, în Germania, locuitorii sunt dispuşi să plătească de cinci-şase ori mai mult pentru un produs similar, datorită unei puteri de cumpărare mai mare dar şi a pistelor moderne, arată o analiză de profil.

Piaţa autohtonă de biciclete a ajuns, în 2019, la o cifră de vânzări de 150 milioane de euro.

"După ce am analizat comenzile de biciclete de copii şi de adulţi din ultimii ani de pe magazinul online pe care îl deţin, am observat că în România se cheltuieşte în medie pentru o bicicletă de copii, în jur de 650 de lei (preţ cu TVA inclus), iar pentru o bicicletă pentru adulţi 1100 lei. Aceste valori ne poziţionează pe antepenultimul loc din Europa. Prin comparaţie, un neamţ cheltuieşte de 5-6 ori mai mult pentru biciclete. Trendul mersului pe bicicleta a început să prindă tot mai mult contur şi în România, nu doar în sens de agrement, ci în sensul unui mijloc folosit pentru deplasarea la muncă sau înspre alte locaţii în detrimentul maşinii, comportament care ne duce tot mai aproape de ţările Occidentale", a afirmat Iulian Ghisoiu, managerul magazinului online www.bekid.ro, într-un comunicat citat de Agerpres.

În 2019, Uniunea Europeană a produs peste 11,4 milioane de biciclete, reprezentând o creştere de 5% faţă de anul precedent şi cu 10% mai mare decât numărul produs în 2014.

Printre statele membre ale UE, Portugalia a fost cel mai mare producător de biciclete în 2019, fabricând 2,7 milioane de biciclete, urmat de Italia (2,1 milioane), Germania (1,5 milioane), Polonia (0,9 milioane) şi Olanda (0,7 milioane). Aceste cinci ţări au reprezentat împreună 70% din producţia totală de biciclete din UE în 2019. Ţara noastră se află pe locul 8 în UE, cu un număr de 524.900 de biciclete produse, potrivit ultimului raport Eurostat.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri