Retailerul israelian Sabon, preluat de francezii de la Yves Rocher, va ajunge la 18 magazine în România, după ce va deschide unitatea din Brașov, în octombrie. Rețeaua de cosmetice așteaptă o stabilizare a economiei înainte de a se extinde pe alte piețe din Europa, mizând, însă, pe vânzările online, care au reprezentat, în perioada critică a pandemiei, 70% din cifra de afaceri, scrie retail.ro.

Sabon va deschide un nou magazin în AFI Brașov în luna octombrie, ajungând, astfel, la 18 magazine. În prezent, Sabon are în țară un magazin online și 17 magazine fizice în București, Cluj-Napoca, Galați, Ploiești, Constanța, Iași, Timișoara și Sibiu. În București sunt 8 magazine Sabon, amplasate în principalele mall-uri.

„Continuăm cu deschiderea unui nou magazin la Brașov, conform contractului semnat în 2019, însă am amânat deschiderea celui de-al patrulea magazin în Praga și deschiderea primului magazin în Bratislava. Așteptăm, desigur, să întrevedem o stabilizare a situației înainte de a continua expansiunea în Europa Centrală și de Est”, spune Lupașcu.

Citește și: Retailul în primul semestru: Revenirea după starea de urgență a fost peste așteptările majorității jucătorilor din piață

Vânzările online, în creștere

De la debutul pandemiei în România, Sabon s-a concentrat pe vânzările online, magazinul online asigurând 70% din cifra de afaceri în perioada în care marile centre comerciale au fost închise.

Magazinul online a susținut singur 70% din cifra de afaceri a Sabon România pe perioada lockdown-ului și continuă să înregistreze o creștere medie de 180% față de aceeași perioadă a anului trecut. Magazinele, desigur, nu performează conform estimărilor noastre de început de an, din cauza închiderii și scăderii dramatice a traficului din mall-uri, însă furnizează o creștere de 18% LFL dacă excludem perioada de lockdown”, a explicat Adina Lupașcu.

În 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 8,8 milioane de lei și un profit net de 1 milion de lei. Lanțul are 85 de angajați.

În luna februarie, Consiliul Concurenței a autorizat cumpărarea Sabon Holdings de către francezii de la Yves Rocher. Astfel, grupul Rocher va comercializa în România mărcile Yves Rocher, Sabon, Flormar, Stanhome, Kiotis și Docteur Pierre Ricaud.

Citește și: Pierzătorii pandemiei: retailerii de fashion închid magazine pe bandă rulantă și concediază oameni

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri