ANPC a amendat magazinele Kaufland din mai multe orașe din țară cu peste 550.000 de lei, după ce a găsit mai multe nereguli

În perioada februarie – august 2020, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit peste 150 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland, care s-au plâns de nerespectarea distanțării sociale, de faptul că nu se poartă mască de protecție, de diferențele între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat, dar și de produse expirate și promoții înșelătoare. În urma controalelor realizate, inspectorii sanitari au găsit alimente expirate, personal care nu purta mască de protecție și practici înșelătoare privind originea produsului. În total, ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland cu peste 550.000 de lei.

În perioada februarie – august 2020 au fost înregistrate 155 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din București-Ilfov, Cluj, Brașov, Timiș, Iași, Dolj, Galați și Prahova.

Reclamațiile vizează următoarele aspecte:

  • Diferențe de preț între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat;
  • Neafișarea prețului;
  • Încasarea prețului pentru un număr mai mare de produse;
  • Modificări organoleptice de gust, aspect și miros ale produselor alimentare comercializate;
  • Produse expirate sau cu data durabilității minimale depășită;
  • Calitatea necorespunzătoare a produselor alimentare comercializate (legume-fructe, produse panificație, pește, carne);
  • Practici comerciale înșelătoare sau incorecte;
  • Produsele aflate la ofertă nu se regăsesc în magazin;
  • Lipsa etichetelor la raft;
  • Produsele dulci, cu etichetă roșie (60% reducere), fără respectarea normelor de igienă;
  • Produse defecte în garanție;
  • Neefectuarea probei de funcționare la achiziționarea produsului;
  • Comenzi online livrate parțial, nelivrate sau înlocuirea produselor comandate cu produse similare;
  • Nerespectarea distanțării sociale în interiorul unităților sau lipsa purtării măștilor de protecție;
  • Măsurarea temperaturii la intrarea în supermarket;
  • Refuzul preluării unei bancnote murdare de pix;

Inspectorii sanitari de la ANPC au verificat mai multe magazine Kaufland și au descoperit:

  • Comercializarea de produse cu modificări organoleptice, cu preponderență legume/fructe, acestea fiind retrase definitiv de la comercializare;
  • Comercializarea de produse neconforme sau expirate;
  • Legumele și fructele sunt depreciate sau cu subgramaj;
  • Diferență de preț între prețul afișat la raft și prețul încasat la casele de marcat;
  • Nerespectarea prețului afișat pe site-ul propriu pentru un produs;
  • Comercializarea de produse cu ambalajul deteriorat;
  • Etichetare incompletă sau incorectă la diverse produse;
  • Practici înșelătoare privind originea produsului;
  • Lipsa informațiilor privind țara de origine la legume și fructe;
  • Lipsa informării privind desfășurarea unor promoții;
  • Informare incorectă și incompletă la produsele ecologice;
  • Produse cu termen de valabilitate ilizibil;
  • Produse fără traducere în limba română a informațiilor;
  • În zona de patiserie, personalul nu poartă corect masca de protecție, iar echipamentul nu este complet steril;
  • Ambalajele produselor sunt depozitate direct pe paviment;
  • Nerespectarea temperaturilor de depozitare menționate de producător pe etichetă în cazul produselor alimentare;
  • Produse congelate, depozitate în vitrine frigorifice, care prezentau depunere de gheață în exces;

Amenzi și măsuri aplicate de inspectorii ANPC în magazinele Kaufland

În București și Ilfov, inspectorii sanitari au dispus măsuri de retragere definitivă de la comercializare a produselor cu modificări organoleptice, măsuri de corelare a prețurilor afișate la raft cu cele încasate la casele de marcat și restituirea produselor nelivrate.

Citeste si:
Anghel, ANPC: Litoralul în pandemie, o binecuvântare pentru a mări...
Paul Anghel, ANPC: Litoralul...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

În Cluj, inspectorii sanitari au oprit definitiv sau temporar de la comercializare produsele neconforme, au suspendat activitatea până la încetarea practicii comerciale incorecte, au dispus înlocuirea produselor cu defecte și au cerut restituirea contravalorii produselor neconforme. Pentru deficiențele constatate au fost aplicate amenzi în valoare de 135.000 de lei.

În magazinele Kaufland din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș, inspectorii sanitari au aplicat 9 avertismente și 14 amenzi în cuantum de 57.500 de lei, au dispus distrugerea de produse în valoare de 72 de lei și oprirea temporară de la comercializare a produselor în valoare de 1.020 de lei. În plus, a fost emisă o decizie pentru încetarea de practici comerciale incorecte cu privire la campanii promoționale cu termen depășit.

În Iași, inspectorii au aplicat 15 amenzi contravenționale, în valoare de 60.000 de lei și patru avertismente, și au oprit definitiv sau temporar de la comercializare unele produse. În Dolj au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 42.000 de lei și au fost oprite definitiv de la comercializare și retrase din circuitul consumului uman produse alimentare cu ambalaje rupte sau deteriorate.

Inspectorii din Galați au aplicat 13 amenzi contravenționale și 12 avertismente. În Prahova s-au oprit temporar de la comercializare, până la remedierea deficiențelor, produsele care prezentau deficiențe de etichetare și informare, s-au oprit definitiv de la comercializare produsele nesigure, improprii consumului uman. În plus, au fost aplicate 31 de amenzi contravenționale, din care 26 de amenzi în valoare de 263.000 de lei și 5 avertismente.

Citeste si:
Amendă de 1.000 de lei pentru un tânăr din Sebeș care a scuipat pe...
Amendă de 1.000 de lei pentru...

Din totalul petițiilor înregistrate, o parte au fost deja soluționate, iar celelalte sunt în curs de soluționare.

Până la ora publicării acestui material, Kaufland nu a răspuns solicitării wall-street.ro de a oferi un punct de vedere.

Sursa foto: Kaufland Romania

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri