Retailerul Kaufland dezvoltă o aplicație care va alerta consumatorii în privința produselor cu termen de valabilitate redus, acestea urmând să fie puse la vânzare cu reduceri semnificative, de până la 90%. De asemenea, retailerul este pregătit pentru momentul în care sistemul garanție-returnare va fi implementat, fiecare magazin Kaufland dispunând de cel puțin un aparat Reverse Vending Machine (RVM).

"În viitor mergem într-o zonă mult mai tehnică. Vorbim despre o aplicație pe care fiecare magazin poate să o folosească, adresabilitatea fiind atât spre societatea civilă, cât și spre magazinele sociale, astfel încât în fiecare zi vom pune la dispoziția acestora informații despre anumite produse care urmează să intre într-o perioadă scurtă de valabilitate." a declarat pentru wall-street.ro Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland.

Acesta a menționat de asemenea că respectivele produse vor avea prețuri reduse cu până la 75%, chiar 90% în cazul unor produse care ar trebui să fie gătite în ziua respectivă.

Inițiative similare au mai fost dezvoltate până acum și de alți antreprenori, Freshful, Bonapp.eco și Munch informând de asemenea consumatorii în privința restaurantelor, brutăriilor, magazinelor și hotelurilor care comercializează produsele nevândute la un preț avantajos.

Cât despre momentul actual, a arătat Directorul de Comunicare Kaufland, compania reușește, tot prin intermediul prin tehnologiei, să identifice termenele de valabilitate scurte, reducându-le "drastic" din punct de vedere al prețului și punându-le la dispoziția clientului într-o zonă separată.

În acest mod, în fiecare zi, în magazinele noastre există astfel de controale, sistemul ne avertizează în privința diminuării unor temene de valabilitate, articolele sau loturile respective fiind identificate, scoase de la raft și expuse într-o zonă specială.

Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland

Cât despre sistemul garanție-returnare, Valer Hancaș a explicat, din poziția sa de membru în consiliul director al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), că fiecare retailer face eforturi de achiziționare a unor aparate de tip Reverse Vending Machine (RVM).

Citeste si:
Kaufland deschide magazinul cu numărul 5 din Sibiu. Unde este...
Kaufland își continuă...

Astfel, acesta a arătat că unele companii, precum Kaufland, au încheiat deja sistemul de implementare, fiecare magazin fiind dotat cu cel puțin câte un RVM.

Valer Hancaș a explicat însă că aceasta este o inițiativă privată Kaufland începută în 2018, care la momentul respectiv nu avea absolut nicio legătură cu sistemul SGR.

Conform legislației în vigoare, însă, a adăugat acesta, fiecare retailer este obligat să-și doteze magazinele ori cu acest tip de RVM-uri, ori cu o colectare manuală.

Se pune problema de colectare în orice mod și atunci fiecare retailer în parte, conform strategiei pe care o are și a planificării, decide spre ce variantă se deplasează.

Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland

Directorul de Comunicare Kaufland a arătat de asemenea că la nivel de grup există multiple inițiative de diminuare a punerii plasticului în vânzare, la momentul actual, la tot ce înseamnă marcă proprie Kaufland, 10% din materialele utilizate fiind deja reciclate.

Citeste si:
IKEA face recrutări "în masă" în Timișoara. Beneficiile viitorilor...
IKEA face recrutări "în masă"...

Strategia companiei este clar de diminuare a plasticului folosit la ambalajele mărcilor proprii, de până la 30% până în anul 2025, a explicat Valer Hancaș.

Aceasta a mai adăugat, însă, că nu trebuie să cădem în ideea în care punerea plasticului în piață prin vânzarea ambalajelor produselor respective, este un lucru extrem de grav, fiind mai important, din punctul său de vedere, ca acesta să fie colectat selectiv, astfel încât să aibă șansa la o a doua sau a treia generație.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri