Guvernul a aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, posibilitatea eşalonării datoriilor pe care companiile şi persoanele fizice le-au acumulat în această perioadă, de la declanşarea stării de urgenţă până la starea de alertă şi prelungirea stării de alertă până în prezent, pentru o perioadă de 12 luni, a declarat Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului.

"Pentru limitarea efectelor negative ale pandemiei de COVID a fost adoptată o altă ordonanţă de urgenţă, de data aceasta aşteptată de companii, persoane fizice şi mediul de afaceri. Vorbim despre ordonanţa care instituie posibilitatea eşalonării datoriilor pe care companiile şi persoanele fizice le-au acumulat în această perioadă, de la declanşarea stării de urgenţă până la starea de alertă şi prelungirea stării de alertă până în prezent", a spus Ionel Dancă, vineri, la Palatul Victoria.

El a reamintit că Guvernul a acordat mai multe înlesniri la plată contribuabililor în această perioadă, dar doar până la data de 25 octombrie.

"Au fost suspendate executările silite, penalităţile, practic, nu a fost obligat contribuabilul ca în perioada stării de urgenţă şi a stării de alertă să plătească sumele datorate pentru diverse activităţi economice. Această facilitate expiră la 25 octombrie şi îngrijorarea mediului de afaceri, a companiilor a fost: ce se va întâmpla după 25 octombrie. Evident, în contextul economic actual, (...) ar fi incorect şi contraproductiv din punct de vedere economic ca la 25 octombrie aceştia să fie obligaţi să îşi plătească datoriile acumulate în această perioadă către stat. Prin urmare, prin ordonanţa de urgenţă adoptată ieri în şedinţa de Guvern se instituie cadrul pentru eşalonarea acestor datorii pe o perioadă de 12 luni printr-un mecanism care presupune, pe de o parte, posibilitatea contribuabilului ca până la data de 25 decembrie, deci între 25 octombrie şi 25 decembrie, contribuabilul poate să îşi depună declaraţiile fiscale cu privire la datoriile pe care le are de plătit către stat, urmând ca după aceea organul fiscal să propună acestuia un grafic de eşalonare a acestor datorii pe o perioadă de 12 luni", a explicat Dancă.

Retail jobs

Acesta a subliniat că, în această perioadă, de la data de 25 octombrie, până la 25 decembrie, indiferent când contribuabilul face solicitarea - depunerea declaraţiilor fiscale către administraţiile fiscale, "nu se percep dobânzi de penalizare pentru zilele de întârziere, astfel încât au posibilitatea şi răgazul ca în această perioadă să depună în funcţie de cum consideră ei mai bine declaraţiile fiscale şi să solicite un grafic de eşalonare".

"Deci, practic, până la 25 decembrie în continuare contribuabilii sunt înlesniţi, au această înlesnire la plata datoriilor către stat, iar după 25 decembrie, sigur, în funcţie de cum a depus fiecare declaraţia fiscală, au posibilitatea unui grafic de eşalonare a datoriilor pe o perioadă de 12 luni", a completat Dancă.

El a adăugat că, prin aceeaşi ordonanţă de urgenţă, a fost anulată obligaţia de plată a impozitului specific pentru cei care activează în industria HoReCa.

Citeste si:
Surse News.ro: Cum va fi modificat Codul Fiscal
Surse News.ro: Guvernul ar...

"Operatorii economici, agenţii economici din acest domeniu aveau obligaţia de plată a unui impozit specific pe activitate, a fost deja amânată obligaţia de plată a acestui impozit în perioada stării de urgenţă şi stării de alertă, se prelungeşte practic această facilitate până la sfârşitul anului şi ulterior, aceştia, la fel ca şi în cazul celorlalţi agenţii economici, pot beneficia de eşalonarea la plată a datoriilor acumulate în această perioadă pentru perioada următoare, pe o perioadă de 12 luni", a precizat Dancă.

Şeful Cancelariei premierului a menţionat că, în cadrul aceleiaşi ordonanţe de urgenţă, s-a prelungit prevederea privind rambursarea TVA-ului cu control ulterior până la 25 ianuarie 2021.

"În continuare, aşadar, se vor putea deconta sumele datorate pentru TVA, cu control ulterior, până la 25 ianuarie", a mai spus el.

Citeste si:
Companiile au revenit la cadouri experiență în offline, după doi...
Companiile au revenit la...

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri