Cristian Barin: După 200.000 de euro investiți în Ohvăz, ne mișcăm!

Ohvăz este un start-up înființat în Noiembrie 2018 de către Cristian Barin. După 6 luni de activitate într-un mall din București, antreprenorul a decis mutarea afacerii în mediul online. Acum, după un an și jumătate de e-commerce și peste 200.000 de euro investiți în afacere, Ohvăz se bucură de o creștere între 50 și 100% MoM (month-over-month) și o cifra de afaceri de peste 20.000 de euro pe lună.

Ohvăz este un start-up înființat în Noiembrie 2018 de către Cristian Barin. După 6 luni de activitate într-un mall din București, antreprenorul a decis mutarea afacerii în mediul online. Acum, după un an și jumătate de e-commerce și peste 200.000 de euro investiți în afacere, Ohvăz se bucură de o creștere între 50 și 100% MoM (month-over-month) și o cifra de afaceri de peste 20.000 de euro pe lună.

Cum a fost trecerea în mediul online?

Aveam deja site-ul www.ohvaz.ro, însă eram convins că retailul clasic era soluția cea mai bună pentru un start-up cu produse complet noi pentru publicul din România: ovăz cu lapte de migdale, budincă de chia și altele. După ce am început activitatea în primul centru comercial, mi-am dat seama că avantajele unui mall nu sunt atât de mari precum speram.

Având un background în web design, am decis să investesc mai mult timp, energie și bani în site. Uitându-mă în spate, mă bucur enorm de mult că nu am deschis un punct de lucru în toate mall-urile din București, așa cum voiam inițial. Chiriile au continuat să fie încasate chiar și atunci când centrele comerciale au fost complet închise în timpul stării de urgență. Cu siguranță falimentăm dacă nu treceam în online!

Cum au evoluat comenzile pe site?

În Iulie 2019 am început să vindem pe www.ohvaz.ro, iar primele două luni au fost slăbuțe: puțin peste 50 de comenzi pe lună. A urmat o serie de îmbunătățiri la site, atât pe partea de design, dar mai ales pe partea de UX (user experience). Astfel, am ajuns rapid să ne dublăm numărul de comenzi. Noiembrie 2019 s-a încheiat cu peste 200 de comenzi, în condițiile în care promovarea noastră era rudimentară.

Apoi a urmat o serie de cel puțin 8 intervenții masive la site, în decursul a 10-12 luni, prin care am optimizat rata de conversie, procesul de checkout, am simplificat și restructurat modul în care afișăm informația despre produse, plus multe alte. Fiecare intervenție de acest tip a constat în 10-20 de modificări mici, care, însumat, ne-au adus un rezultat din ce în ce mai bun.

Atât cifra de afaceri cât și numărul de comenzi cresc vertiginos lună de lună. Sunt șanse mari să încheiem anul cu peste 1000 de comenzi pe lună.

Care a fost factorul determinant care a facilitat creșterea comenzilor pe site?

Nu a fost un moment cheie anume. Așa cum ziceam anterior, a fost o serie lungă de schimbări și îmbunătățiri. Toate graficele noastre arată o crește liniară constantă. Nu am avut o creștere exponențială într-un moment anume. Am învățat mult din greșeli și am optimizat în mod constant fiecare aspect al afacerii. De la modul în care preparam fiecare produs, la cum îl expediem în țară, la cum îl promovăm în online.

Am investit în poze profesioniste pentru produse, am colaborat cu vedete mari, dar și cu micro-influenceri. Am fost foarte activi pe social media, am postat pe blog cât de des am putut, iar abonații la newsletter au crescut și ei în mod constant. Am implementat strategii de fidelizare a clienților fără discount-uri masive, iar atunci când comenzile nu au ajuns în condiție ideală, am fost foarte atenți la customer care.

Am cheltuit peste 30.000 de euro doar pe reclamele Facebook și Instagram, am schimbat câteva agenții de marketing și am învățat din fiecare eșec. În momentul în care m-am implicat în mod activ s-a văzut o îmbunătățire semnificativă, însă, per total, cred că munca de 12 ore pe zi, 7 zile din 7, a făcut diferența. Nu e nici un secret, e foarte multă muncă pe fronturi multiple.

Ce urmează pentru Ohvăz?

Obiectivul nostru principal este să mărim satisfacția clienților. Comenzile recurente sunt foarte importante pentru noi și cred că dacă reușim să ne încântam clienții, ne vom îndeplini toate celelalte obiective secundare.

Per total sunt mulțumit de evoluția Ohvăz, în mod special când luăm în considerare pandemia. Practic, partenerii noștri Horeca reprezintă doar 10-15% din cifra noastră de afaceri în acest moment. Suntem optimiști că putem ajunge la break-even point în prima parte a anului 2021, indiferent de situația generală Horeca.

Vreau să mulțumesc echipei Ohvăz pentru tot ajutorul lor. Mă bucur că lucrez cu niște oameni deosebiți, iar împreună cred că putem construi un brand puternic bazat pe următoarele premize: produse artizanale făcute cu iubire în România. Fără zahăr, puține calorii, absolut delicioase.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri