Cum a reușit o cooperativă din România să înregistreze afaceri de 100.000 euro în online

Obor21, prima cooperativă țărănească digitală din România care oferă acces la produse naturale, neprocesate, pe baza unui concept nou pe piața noastră – meatbooking – rezervare înainte de sacrificare, a înregistrat o cifră de afaceri de 100.000 euro după 10 luni de la lansare.

Contextul imprevizibil al anului 2020 a generat o creștere accelerată în comerțul online, românii urmărind să se aprovizioneze cu o gamă mult mai largă de produse, mai ales din categoria celor esențiale.

De asemenea, evoluția pieței arată un interes tot mai crescut către produse proaspete și cât mai puțin procesate. Dinamica vânzărilor a fost determinată și de o creștere constantă a numărului clienților și, simultan, a valorii comenzilor acestora, ajungând la o medie de 230 lei/client.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoțită de certificat de calitate.

Citeste si:
Cât sunt dispuși românii să plătească pentru carnea de miel de pe...
Cât sunt dispuși românii să...

Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menționat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la ușa clientului, este fiscalizat și conceput să respecte normele sanitar-veterinare.

„Obor21.ro este puntea digitală dintre sat și oraș, care oferă acces la carne autentică de la țară, în condiții sanitar-veterinare de secol XXI, iar țăranii crescători de animale au piață de desfacere și venituri fiscalizate”, a explicat Florian Mateiță, cofondator Obor21.

Pentru 2021, fondatorii Obor21 vizează extinderea zonei de livrare în afara ariei București-Ilfov și, în măsura posibilităților logistice, diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Printre acestea se numără produse lactate, dar și o categorie de legume și fructe.

Citeste si:
Zara a incheiat anul 2015 cu afaceri de 300 de mil. euro
Zara a incheiat anul 2015 cu...
Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri