Cum îți asiguri business-ul online în 2021?

Pe măsură ce ieșim cu pași timizi din pandemie, nu există antreprenor care să nu se întrebe: „ce să fac pentru a-mi proteja afacerea cât mai bine pe viitor?”. 2020 a fost anul în care nici măcar principiile „toată lumea trebuie să mănânce” și „toată lumea trebuie să se îmbrace” nu au putut ține lacătul departe de ușile restaurantelor și ale magazinelor, dar și anul în care toată lumea a făcut un pas forțat în mediul digital.

Prioritățile tuturor celor care dețin o afacere s-au schimbat și am făcut o listă cu cele mai importante lucruri la care ar trebui să se gândească pentru a scoate profit în 2021.

1. Site vs. sediu

Dacă bugetul îți permite, păstrează sediul operațional. Este clar că oricât de multe lucruri se pot rezolva în mod mai eficient online, oamenii preferă interacțiunea reală sau măcar posibilitatea acesteia. Dar atâta timp cât vinzi produse sau oferi servicii ce pot fi efectuate online, un site este obligatoriu.

2020 a fost anul în care chiar și cei mai reticenți dintre consumatori au făcut cumpărături online. Prin urmare, dincolo de faptul că trendul duce în mod clar înspre o mutare online a tuturor proceselor care vor permite acest lucru, oamenii au făcut deja pasul spre mentalitatea digitală. Indiferent cât de forțată a fost, schimbarea s-a produs, iar antreprenorii nu pot răspunde decât prin adaptare.

Citeste si:
(P) Idee de afacere: cum sa deschizi un magazin online
(P) Idee de afacere: cum sa...

Primul pas: găsește un web host de încredere și creează-ți un site.

2. Adaptabil vs. ieftin

Dacă ai deja un site dar nu este pregătit să preia grosul activității comerciale, fă o scalare și investește în acest sens. Este ca și cum ai investi într-un spațiu pentru un magazin mai mare. Doar că te va costa mai puțin, îți va aduce mai mult profit și îți asigură continuitatea activității.

Cei care erau deja online au avut un colac de salvare în care s-au aruncat rapid. Însă nu vor putea rămâne mult timp în această situație. Poate că pentru un site simplu de prezentare este suficientă și varianta de găzduire gratuită sau împărțită, însă un magazin online presupune trafic mai mare, nevoie mai mare de control și o lungime de bandă mai mare.

Citeste si:
Cum vrea Poșta Română să ajungă cu tehnologia la nivelul anului 2021
Cum vrea Poșta Română să...

3. Uptime ca garanție reală

Ce este mai important atunci când ai un magazin? Ca ușa să fie mereu deschisă și ca potențialii consumatori să aibă acces la produse. Singura diferență în mediul online este că nu există program de lucru, oamenii cumpără oricând și pot sta pe site oricât de mult. Asta înseamnă că nu trebuie să fie dați afară din site sau forțați să-și părăsească coșul de cumpărături din cauză că paginile nu se încarcă.

În discuția cu orice furnizor de servicii de găzduire web, ai crede că se subînțelege nevoia ta de a fi mereu online cu informații încărcate rapid. Dar nimic nu trebuie luat de bun ci trebuie să vină ca o garanție dată în mod expres. Un Uptime GARANTAT de 99.9% este vital pentru afacerile care trebuie să reziste pe o piață atât de competitivă. Dacă înainte de pandemie, unii furnizori ofereau un procent din valoarea pachetului plătit ca ramburs în situația în care Uptime-ul era mai mic de 99.9% (unii oferind până la 100% ramburs la un Uptime sub 99.2% - ca să îți faci o idee de cât de importantă este orice fracțiune de secundă în încărcarea unei pagini), acest lucru este inacceptabil în prezent.

Consumatorul din mediul digital are pretenții foarte mari de la site-ul pe care se află, este obișnuit ca toată informația să vină repede și nu mai are răbdare. Chiar și statul la coada de la casă din magazinul fizic era un exercițiu de răbdare pe care mulți nu îl mai au. Iar numărul mare de magazine online le dă oamenilor suficiente opțiuni pentru a nu fi nevoiți să aștepte pe site-ul tău ca o pagină să se încarce.

Citeste si:
Google lanseaza aplicatia Uptime
Google lanseaza Uptime, o...

4. Returnare a banilor

Dacă tot am adus în discuție posibilitatea unei rambursări în cazul în care performanța site-ului nu este cea dorită, să știi că mai ai o opțiune care să te liniștească. Cei mai serioși și performanți furnizori de servicii de găzduire web oferă o garanție de returnare a banilor în orice context în termen de 30 de zile. Iată cum să diseci această informație:

- chiar dacă ai semnat un contract cu ei, te poți retrage oricând, ceea ce îți dă o foarte mare libertate de alegere pe piață. Ca orice consumator, și tu ai opțiuni.

- această garanție îi forțează pe furnizori să se acopere împotriva riscului de a pierde clienți. Serviciile lor vor fi foarte performante astfel încât să nu ai motive să pleci. De ce ai părăsi un contract bun?

Nu este un moment când să-ți permiți scăpări în ceea ce privește funcționarea magazinului online. Totul trebuie să funcționeze impecabil. Această garanție de returnare a banilor îi forțează pe furnizori să ofere cel mai bun serviciu posibil și o funcționare în parametrii conveniți.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri