8 Aprilie 2021

(P) #BusinessSOS: Cum poți să-ți protejezi afacerea în fața riscurilor cibernetice



Investițiile în reziliența și continuitatea afacerilor au devenit deosebit de importante, mai ales în contextul actual. Astfel, dintr-un plan de business nu ar trebui să lipsească soluțiile de asigurare, indiferent de domeniu, pentru că situațiile neprevăzute pot afecta chiar și cele mai de succes companii.

Securitatea cibernetică reprezintă una dintre amenințările semnificative la nivel de business-uri și societate din ultima perioadă. Pandemia a înmulțit numărul atacurilor cibernetice în 2020, numai într-o singură lună observându-se o creștere cu 667% a atacurilor de tip phishing, conform rapoartelor Consiliului UE. În același timp, 71% dintre companiile atacate s-au confruntat cu amenințările de tipul programelor malware.

Riscurile cibernetice reprezintă, totodată, și unul din motivele de îngrijorare ale românilor, aproape jumătate dintre aceștia apreciind în 2020 că este probabil și foarte probabil să fie ținta unui atac cibernetic, arată un studiu sociologic realizat de IRES, la solicitarea UNSAR.

Odată cu dezvoltarea tot mai accelerată a procesului de digitalizare, riscurile cibernetice s-au înmulțit, astfel încât accesarea unui instrument de protecție împotriva acestora devine una tot mai necesară.

Asigurările cibernetice pot fi personalizate după tipul de business, potrivit cerințelor și necesităților clientului și oferă posibilitatea de a acoperi atât daunele proprii, cât și daunele produse terților (partenerilor de business) cauzate de un atac cibernetic produs asupra companiei asigurate.

Principalele riscuri care pot fi acoperite printr-o astfel de asigurare sunt: pierderi sau deteriorări ale datelor și sistemelor, pierderi de profit ca urmare a întreruperii activității (cauzată de un atac cibernetic) – inclusiv costurile suplimentare necesare pentru reluarea activității, răspunderea companiei pentru datele colectate, utilizate și stocate de la clienți / parteneri / angajați, riscuri reputaționale, cheltuieli generate în procesul de apărare în instanță, amenzi și penalități din partea autorităților, costuri generate de un șantaj cibernetic etc.

Pentru a adapta acoperirile oferite de aceste asigurări, în funcție de specificul activității companiei, puteți contacta un asigurător sau un alt distribuitor. Acesta evaluează, în baza unui chestionar (denumit DNT), în primul rând, cerințele și necesitățile concrete pentru care se intenționează încheierea poliței respective. În acest fel, veți putea primi o ofertă de asigurare personalizată și veți putea lua o decizie asumată cu privire la soluția care să asigure continuitatea afacerii în cazul unui atac cibernetic.

Riscurile asociate securității cibernetice vor rămâne dominante și în următoarea decadă, iar pentru anul 2021 sunt estimate pierderi financiare globale de 6 trilioane de dolari ca urmare a acestor atacuri, conform Cybersecurity Ventures.

Având în vedere toate acestea, pentru mai multe informații, vă invităm să accesați gratuit Ghidul Cyber Riskpregătit în cadrul campaniei #BusinessSOSși oferit de Asiguropedia.ro.



Citeste si