În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millenials, din mediul urban, care își doresc să învețe despre vin și să susțină producătorii locali, potrivit datelor prezentate de crama Tohani.
La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov.
În ceea ce privește consumul pe internațional, cel mai cunoscut și cerut soi românesc a fost Feteasca Neagră, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. Potrivit reprezentanșilor cramei Tohani, în ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda.
„Evoluția vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluția consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convențional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiție și își dorește să consume și să susțină produse și producători români”, a declarat Virgil Mândru, CEO și proprietar al Tohani România.
Citeste si:
Acest sortiment de vin a reprezentat în 2020 circa 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră. Pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: