Cum combatem frauda în mediul de business. Primul Summit antifraudă organizat din România

În ultimii ani, cuvântul „fraudă” a intrat în vocabularul cotidian. Indiferent dacă vorbim despre frauda de mici dimensiuni – în cazul persoanelor fizice – sau de pagube de miliarde de dolari înregistratre de companii, aproape nimeni nu mai poate fi sigur că nu va cădea victimă acestui fenomen.

Prin inginerii financiare simple sau scheme de fraudare complexe, prin atacuri de phishing sau clonări de site-uri și de carduri – prin intermediul cărora sunt furate date personale sau bani din bănci – fraudatorii găsesc permanent metode ingenioase pentru activități ilicite.

Investigatorii specializaţi în combaterea fraudei spun că fenomenul este pe un trend ascendent, frauda luând forme din ce în ce mai sofisticate. De aceea, este crucial pentru managerii de companii și specialiștii în investigaţii să fie permanent la curent cu cele mai noi evoluţii din domeniu.

”Frauda este un fenomen ce afectează viețile tuturor, nu este ceva ce se întâmplă doar altora sau doar celor bogați. Face parte din realitatea cotidiană, chiar dacă nu vorbim despre ea și, din păcate, statisticile arată că este un fenomen cu o tendință ascendentă. Un studiu ealizat de PwC arată că, în ultimii doi ani, una din două companii s-a confruntat cu fenomenul fraudei, al doilea cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani. Una dintre cauze este tocmai opțiunea de a păstra tăcerea asupra fenomenului, iar noi ne propunem să facem primul pas pentru schimbare”, a declarat Marius Porceanu, CEO și fondator SPIA România.

Câți bani pierd companiile anual din cauza fraudei ocupaționale

Citeste si:
De teama publicității negative, jumătate dintre companii nu reclamă...
De teama publicității...

Pandemia, care a schimbat radical, în ultimul an, modul în care funcționează companiile, a accentuat și mai mult problemele cu care se confruntă organizațiile; iar managementul companiilor și departamentele de securitate IT se confruntă cu provocări fără precedent în ceea ce privește frauda.

Pe de altă parte, munca de acasă vulnerabilizează fluxurile de lucru și, fără o atenție deosebită și măsuri pentru protecția datelor, companiile se pot confrunta tot mai des cu fenomentul fraudei ocupaționale, adică a furtului produs de propriii angajați. Potrivit specialiștilor în investigații private, companiile pierd anual, în medie, între 1 şi 2 miliarde de dolari, din cauza fraudei ocupaţionale, iar activităţile ilicite șterg aproximativ 5% din venituri.

Conform unui studiu anual privind frauda ocupaţională şi abuzul în serviciu, în 2020, România s-a situat pe locul 4 în regiune (din 23 de ţări est‑europene şi central‑asiatice) ca număr de cazuri de fraudă, după Serbia, Rusia şi Turcia. Tot în zona noastră, studiile de investigaţii de business indică falsul în acte și corupția drept cele mai frecvente acţiuni ilicite.

FRAUD SUMMIT by SPIA, primul summit antifraudă organizat în România

Citeste si:
UBS Bank risca o amenda-record de 5 mld. euro pentru frauda fiscala
Banca elvetiana UBS risca o...

Pentru a putea fi combătută, frauda din mediul de business trebuie mai întâi cunoscută şi conştientizată. Tocmai din acest motiv, SPIA, liderul noii generații de investigatori corporate din România a inițiat prima discuție în spațiu public pe un subiect considerat cel puțin sensibil, dacă nu tabu în societatea românească. La primul summit antifraudă organizat în România - FRAUD SUMMIT by SPIA , care va avea loc în data de 27 mai, reprezentanți de top din industrii și companii care au reușit să limiteze fenomenul fraudei, dar și specialiști în prevenție, identificare și destructurare a grupurilor ilicite, vor discuta despre frauda corporate, frauda în energie și asigurări dar și frauda cibernetică – cele mai expuse sectoare economice.

“Fenomenul fraudei în România nu este unul nou. Ce este nou, în schimb, este faptul că, atunci când anchetează o companie, organele de urmărire penală analizează mecanismele de prevenție penală și modul în care acestea au fost implementate intern. Cu toate acestea, mediul de business din România nu este integral aliniat la standardele de combatere a fraudei din statele vestice. FRAUD SUMMIT by SPIA își propune să schimbe asta, iar noi, act Botezatu Estrade Partners, suntem nerăbdători să împărtășim din experiența noastră practică, pe 27 mai, alături de profesioniști, reprezentanți ai unor companii care au înțeles că detecția, prevenirea și reacția sunt cei trei pași pentru un mediu de business sănătos”, a declarat Ștefan Botezatu, managing Partner act Botezatu Estrade Partners, partener principal al FRAUD SUMMIT by SPIA.

Cât de mult își pune frauda amprenta asupra mediului de business din România, cum poate fi prevenită frauda ocupațională comisă de propriii angajați, ce e în mintea unui fraudator de profesie, dar și ce înseamnă o investigație sub acoperire, sunt principalele teme ce vor fi analizate de profesioniști la primul eveniment antifraudă din România.

Totodată, un investigator sub acoperire va vorbi, păstrându-și identitatea ascunsă, iar un psiholog specializat în negociere din cadrul IGPR va explica mecanismele psihologice care transformă un angajat sau manager în fraudator, dar și implicațiile prezenței unui fraudator în companie sau efectele asupra organizației, în urma unei fraude. Tehnologia blockchain și riscurile de fraudă generate de criptomonede vor fi de asemenea discutate la primul FRAUD SUMMIT de la București.

Citeste si:
Agricultura Viitorului| Cum putem reporni motoarele: Înscrie-te...
Agricultura Viitorului| Cum...

Accesul la eveniment este gratuit și se face pe bază de înregistrare: www.fraudsummit.ro .

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri