Nivelul fraudelor la tranzacțiile online făcute cu cardul în România este semnificativ mai mic decât cel înregistrat la nivelul Uniunii Europene. Românii își pot salva cu încredere cardurile pe siteurile comercianților, atât timp cât vorbim de companii majore, cu o reputație solidă, a declarat Cătălin Crețu, General Manager, România, Croația, Slovenia & Malta – Visa, în cadrul dezbaterii Digital IMM, organizată de Visa în parteneriat cu Future Banking.

”Când vorbim despre salvarea datelor cardului pe siteul comerciantului, pentru plăți rapide sau recurente, vorbim în general de companii foarte mari. Ele au propriile sisteme de securitate, iar pe lângă acestea, atunci când vorbim de plăți propriu-zise, intervin băncile care oferă servicii de acceptare a plăților cu carduri, tot ecosistemul fiind certificat la standardele internaționale Visa și Mastercard”, spune Cătălin Crețu.

În aceste condiții, reprezentantul Visa consideră că nivelul de siguranță al acestor tipuri de tranzacții online este unul ridicat, riscurile fiind foarte mici pentru utilizatori.

”Nivelul de fraudă din România este mult sub nivelul european. Din acest punct de vedere industria de plăti electronice din România este una foarte sigură, iar utilizatorii se pot folosi de opțiunea ‘card-on-file’, prin care pot face plăți printr-un singur click, fără nicio problemă”, a răspuns Crețu unei întrebări cu privire la cât de recomandată este salvarea datelor cardului pe siteurile marilor comercianți.

”Legea Cash-Back” este critică. În orașele mici sau la sat, oamenii primesc salariul pe card și nu au unde să îl folosească

Dacă înaine de pandemie România avea circa 11 POS-uri la mia de locuitori (cel mai scăzut nivel din UE – unde media era de 33 POS-uri la mia de locuitori), în prezent cifra a urcat la aproximativ 13 POS-uri la mia de locuitori.

Crețu consideră că un rol esențial pentru creșterea acestei cifre îl are implementarea legii 191/2018, așa-zisa ”Lege Cash Back”, care prevede ca orice firmă care are cel puțin 50.000 de euro vânzări anuale să accepte și plata cu cardul.

”Este foarte important nu doar pentru ușurarea traiului unor oameni care trăiesc în mediul urban mic, ci și pentru cei din mediul rural. Sunt mulți oameni activi care lucrează în fabrici. Dau exemplul Dacia – Mioveni, care angajează foarte mulți oameni din satele învecinate, oameni ce primesc salariul pe card și care nu prea au unde să folosească aceste carduri. Dacă legea s-ar aplica, am vedea foarte mulți deținători de afaceri din mediul rural că ar acceptă plata cu cardul”, menționează reprezentantul Visa.

Transformarea digitală a devenit imporantă nu doar pentru supravieturie, ci și pentru a rezolva probleme esențiale în această perioadă

O altă tendința remarcată de Crețu în pandemie este nevoia utilizatorilor de plăti și servicii instant.

“Lumea vrea instant, de aceea și am introdus, împreună cu eMag, soluția de instant refund, tocmai pentru a crește încrederea că dacă faci o plată și ulterior vrei să returnezi bunurile, banii îți intră instant înapoi în cont. Această tendință către plățile instant, tot ce înseamnă fluxuri instanțe de plăți, s-a dezvoltat puternic, iar acum tot mai mulți comericanti cer soluția de instant-refund, tocmai pentru a îmbunătății încredea utilizatorilor în brand”, a concluzionat Cătălin Crețu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri