POS-ul, înlocuit cu telefonul: cum arată noile soluții lansate de Vodafone

Vodafone a anunțat o serie de soluții digitale pentru website-urile magazinelor, pentru gestiunea în timp real a flotelor auto și pentru înlocuirea POS-urilor cu un simplu smartphone, potrivit lui Marius Motofei – Director Enterprise Solutions la conferința de presă Vodafone Business pe subiectul digitalizării companiilor mici și mijlocii.

Marius Motofei a transmis că aria de servicii digitale pusă la dispoziție de Vodafone cuprinde atât ramura IOT ( preocupată cu comerțul electronic, managementul flotelor auto, agricultura, securitatea cibernetică, smart counting etc.), cât și cea de soluții ICT (folosită pentru plăți POS, pentru servicii Cloud, SAAS, Call management, HW&IT.

Sistemul IOT este utilizat pentru a colecta date din diverse activități desfășurate de IMM-uri, pe care le ordonează într-o platformă din care pot fi analizate cu ajutorul mai multor instrumente, pentru a se extrage concluzii despre cât de eficient sau ineficient este un traseu, o procedură sau un set de proceduri, un instrument utilizat sau alte activități, ori pattern-uri măsurabile. Esențial pentru IMM-uri sunt soluțiile standardizate – pentru o viteză de implementare mare, cost mic și să întrunească necesitățile de bază ale companii, a mai explicat directorul Enterprise Solutions Vodafone.

Managerii de companii trebuie să afle și să le fie explicat ce valoare pot adăuga producțiilor lor soluțiile digitale

Marius Motofei, Director Enterprise Solutions Vodafone

Citeste si:
Vodafone: Fermierii mici și mijlocii sunt mai lenți în adoptarea de...
Marius Coman, Vodafone:...

O nouă abordare a plăților: POS-ul înlocuit cu smartphone-ul

În fața unor probleme precum faptul că „nu funcționează POS-ul, nu avem curent, suntem întrebați de la ce bancă avem card și nu corespunde am încercat să venim cu o soluție simplă și predictibilă: Am înlocuit POS-ul cu un telefon mobil. Prin această schimbare dăm posibilitatea oricărei IMM să poată încasa fără să aștepte o instalare mecanică a POS-ului, sau să vorbească cu o banca, fără să aibă cunoștințe de lucru cu POS-urile”, a declarat Marius Motofei, vorbind despre serviciul care înlocuiește literalmente POS-urile cu o aplicație rulată pe smartphone. Aceasta este disponibil pentru orice companie, iar plata poate fi făcută prin card, cu un ceas inteligent / o brățară smart, sau cu un smartphone.

Website-uri pentru magazine – soluții disponibile pentru 30 de industrii

Alegere design-ului, catalogul de produse și segmentul de curieri și plăți sunt cele trei mari capitole atunci când vorbim despre website-urile pentru magazine, potrivit directorului Vodafone pe Enterprise Solutions. Acesta ne-a explicat că pentru o eficiență cât mai ridicată, este preferabil ca design-ul să fie adaptat business-ului.

Privind celelalte paliere, Marius Motofei a declarat: „Am nevoie de un website care să îmi ofere simplitate, flexibilitate, viteză – să pot face lucrurile rapid, ca să mă pot ocupa de business, să-i pot dedica cea mai mare parte din timp. Și probabil cel mai important lucru este ca site-ul să nu fie static, să fie integrat cu social media”.

Soluții digitale pentru gestionarea flotelor auto: costuri reduse cu minimum 20%

Dincolo de monitorizarea locului unde se află autovehiculul, cu ce viteză s-a deplasat, care este consumul – aspectele de bază ale gestionării digitale auto, cei de la Vodafone afirmă că au început să se concentreze către oferirea condițiilor pentru un transport sigur. „Mă uit la șofer, autovehicul și la mărfurile pe care le transportă, prin senzoristica cuplată cu algoritmii IOT”, a explicat Marius Motofei. În acest sens, platforma Vodafone Tracking Solution este pe de-a întregul configurabilă și vine cu o mai mulți indicatori pe care cel ce planifică un transport îi poate lua în calcul pentru optimizarea parcurgerii rutei.

Citeste si:
Interviu cu Mihai Bran, psihiatru: recomandări pentru angajații...
Interviu cu Mihai Bran,...

Una dintre caracteristicile oferite este cea de alertare a diferitelor erori de conducere care afectează automobilul sau care îngreunează drumul. Iar asta va reduce consumul mașinii, 10% este un procent asigurat, precum și uzura mașinii. „Pe o implementare de bază, 20% dintre costurile de operare ale un autovehicul mic vor fi reduse”, a mai spus Marius Motofei, care a explicat că senzorii utilizați de echipamentele Vodafone vizează aspecte precum tentativele de efracție, dar monitorizează și umiditatea, temperatura și alte elemente.

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri