ROCA Investments, parte din Impetum Group, anunță semnarea contractului de vânzare-cumpărare pentru preluarea integrală a companiei Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România.

Prin această tranzacție supusă aprobării Consiliului Concurenței, ROCA își diversifică portofoliul și asigură procesul de succesiune al unei companii antreprenoriale românești condusă timp de 30 de ani de fondatorii săi, doi frați antreprenori români.

„Generația primilor antreprenori români de după 1989, care au construit branduri românești solide, cu o excelentă reputație, se apropie de vârsta pensionării. O mare parte dintre ei nu și-au asigurat procesul de succesiune, iar în contextul actual un exit către un investitor strategic este foarte dificil. Din acest motiv am adaptat produsul ROCA la o astfel de nevoie, pentru a conserva valoare și a duce mai departe tradiții în business. Ne responsabilizează această moștenire de a fi continuatorii unei astfel de generații de antreprenori,” a declarat Rudi Vizental, CEO ROCA Investments.

Compania Sarcom a fost fondată și deținută de doi frați de 66 și respectiv 62 de ani. care și-au dorit ca Sarcom Vâlcea să rămână o companie românească, să păstreze cultura și să ducă mai departe viziunea acesteia.

Sarcom Vâlcea, producătorul brandurilor de vopseluri Sticky și Coral, este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri la nivel autohton, cu o istorie de aproape 30 de ani. Compania produce și vinde produsele proprii sub cele două branduri în 31 de județe din România, fiind prezentă atât pe segmentul de piață cu prețuri scăzute și accesibile, cât și în zona premium.

Sarcom are un număr de 116 angajați, iar în anul 2020, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 56,9 milioane de lei, EBITDA de 15,8 milioane de lei și profit net de 12,3 milioane de lei.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru anul 2020, la nivel național Sarcom se află pe locul 5 în top producători cu capital românesc din domeniu.

Unul dintre obiectivele avute în vedere de ROCA este ca Sarcom să devină un brand reprezentativ pentru industria locală, iar în următorii cinci ani compania să ajungă în top trei producători de vopsele și lacuri la nivel național. Totodată, odată cu finalizarea tranzacției, ROCA se va axa pe optimizarea strategiei și structurii de management în cadrul Sarcom, pentru a maximiza potențialul companiei, atât la nivel de brand, cât și comercial și operațional. Acest obiectiv va fi realizat prin facilitarea procesului de succesiune la nivelul conducerii, precum și prin constituirea unui Comitet Consultativ la nivel de companie.

„Un lucru foarte important pentru mine este că această companie va rămâne una românească și că ROCA va continua să o dezvolte, construind în continuare pe fundația solidă pe care împreună cu fratele meu am clădit-o în acești 30 de ani. Am încredere că Sarcom își va atinge potențialul în următorii ani, beneficiind de experiența pe care oamenii din companie o au deja și de entuziasmul și viziunea celor de la ROCA. Dacă nu aș fi fost convins de aceste direcții pentru viitorul companiei, tranzacția nu ar fi avut loc, nu aș fi făcut exitul. Cred însă că această tranzacție reprezintă o filă de istorie pentru antreprenoriatul românesc și mă bucur să contribui la această poveste,” a spus Marinică Potop, fondator Sarcom.

Valoarea pieței de producție pentru vopsele și lacuri din România se ridica la 1,6 miliarde de lei în 2020, cu o rată compusă anuală de creștere (CAGR) de 10%. Piața este în creștere, iar conform estimărilor, în 2024 aceasta va ajunge la 732 miliarde de lei la nivel global și 2,4 miliarde de lei la nivel local.

Sursa foto: ROCA Investments

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri