Retailerul suedez de mobilă IKEA a fost victima unui atac cibernetic, hackerii folosind e-mailuri interne de phishing. Reprezentanții companiei au declarat că nu au preluate date despre clienți, scrie publicația Retail Detail.

Angajații au primit e-mailuri care vin ca răspuns la mesajele aparent trimise anterior. Deoarece angajatul crede că este un răspuns la un e-mail din trecut, este mai predispus să îl acceseze.

E-mailurile sunt trimise de pe serverele interne Microsoft Exchange, ceea ce le face mult mai credibile pentru echipa IKEA. Multe atacuri de tip phishing prin expeditori externi sau prin nume de domenii falsificate au fost oprite. De aceea atacatorii folosesc acum adrese de e-mail interne sau de la parteneri de încredere.

Purtătorul de cuvânt al IKEA, Sabine Kaars Sijpesteijn, a declarat că era știu de acest atac phishing, iar lanțul de retail a luat imediat măsuri pentru a preveni daunele și a fost declanșată o anchetă pentru a rezolva problema.

Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează Ikea în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: Ikea retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener în sistemul de franciză Ikea, operând 374 magazine Ikea în 30 de țări.

Retail jobs Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri