Investiția în seturi Lego este mai profitabilă decât aurul, arta și vinul, potrivit unui studiu realizat de Universitatea de Economie din Rusia, citat de cotidianul britanic The Guardian. Piața Lego second-hand crește cu 11% în fiecare an, ceea ce presupune o investiție mai rapidă și mai bună decât aurul, acțiunile, obligațiunile, timbrele și vinul.

Cercetătorii de la Universitatea de Științe Economice din Rusia au spus că ar putea exista câștiguri profitabile din investițiile în „bunuri mai neobișnuite a căror achiziție ar putea părea mai puțin serioasă”, cum ar fi seturi Lego, păpuși Barbie, mini figurini de supereroi sau mașini și trenuri de jucărie.

„Suntem obișnuiți să ne gândim că oamenii cumpără articole precum bijuterii, antichități sau opere de artă pe care le consideră investiții de viitor. Cu toate acestea, există și alte opțiuni, cum ar fi jucăriile de colecție. Pe piața secundară Lego există zeci de mii de oferte de cumpărare. Aceasta este o piață uriașă care nu este cunoscută de investitorii tradiționali”, a precizat Victoria Dobrynskaya, profesor la Universitatea de Științe Economice.

Retail jobs

Printre cele mai scumpe seturi Lego se numără Millennium Falcon, Death Star II și Imperial Star Destroyer din Star Wars, precum și Taj Mahal.

Studiul, care a analizat prețurile a 2.322 de seturi Lego din 1987 până în 2015, a spus că factori precum producția limitată, edițiile speciale și deficitul de pe piața second-hand au crescut semnificativ prețurile de-a lungul anilor. Au fost selectate doar vânzările de seturi noi, nedeschise.

Luna trecută, Lego, cel mai mare producător de jucării din lume, a acordat celor 20.000 de angajați săi trei zile suplimentare de vacanță și bonusuri după ce a raportat un an extraordinar de venituri și profituri, deoarece vânzările sale au crescut în timpul pandemiei de coronavirus.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri