Sărbătorind trecerea pragului de 90 de restaurante, la nivel național, KFC intenționează să depășească 100 de locații în România. ”Continuarea planurilor de extindere a fost o provocare, cu atât mai mult în condițiile în care restricțiile autorităților limitează în continuare accesul în restaurante/centre comerciale în funcție de diferite aspecte precum: certificat verde sau limita de ocupare la interior”, a declarat Marian Gogu, director general KFC România, pentru wall-street.ro.

”Sperăm să ne îndreptăm către pragul de 100 de restaurante KFC în România”, a adăugat șeful KFC, precizând că principalele investiții merg către dezvoltarea segmentului de livrare, vital în vreme de pandemie.

În plus, 15 restaurante din București sunt dotate cu kiosk-uri 100% touchless și sistemul fusion, care oferă vizibilitate în ceea ce privește pregătirea comenzii și separarea zonelor de plasare și preluare. Tot în 2021, a fost lansat și serviciul Click and Collect, prin care consumatorii pot comanda de acasă sau de la birou, iar produsele vor fi ridicate ulterior de la cel mai apropiat restaurant KFC.

”Am continuat să investim și în serviciul de delivery și funcționăm la capacitate maximă cu platforma online KFC Delivery, în București, lansată în 2020, în plin context pandemic. Dacă înainte se crease un obicei al consumatorilor care veneau în restaurante fie pentru o masă rapidă, fie pentru o ieșire cu prietenii, iar livrarea reprezenta 10% din vânzări, acum ne uităm la comenzi mai mari pe segmentul de livrare unde este clar că se comandă la birou sau acasă pentru mai multe persoane”, a comentat Gogu.

Am început să dezvoltăm și oferte promoționale dedicate KFC Delivery, care nu se regăsesc în restaurante, scopul fiind acela de a le oferi consumatorilor cele mai bune opțiuni în funcție de noile contexte de consum.

Marian Gogu, director general KFC România

Însă, chiar dacă obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, cele mai comandate produse rămân KFC - Crispy Strips și Hot Wings, dar și diverse tipuri de Bucket, alături celebrul sos cu usturoi Glenn.

”Ca noutate, în 2021, am introdus în restaurante un nou sos cu roșii și usturoi, dar și în retail unde KFC este prezent acum cu cele două tipuri de sosuri în principalii retaileri alimentari din țară. Inovațiile de produs reprezintă, în plus, o ocazie de trial pentru noi piețe de consumatori”, a mai spus șeful lanțului de restaurante.

Normalitatea din 2022

Contextul socio-sanitar a afectat în mod direct domeniul HoReCa, închiderile succesive dând peste cap planurile antreprenorilor din HoReCa. Prin urmare, aceștia din urmă speră ca 2022 să ajute la revenirea obiceiurilor românilor de a mânca în oraș, în restaurante.

”Suntem încrezători, dar rezervați în același timp, cu privire la perspective, în special în contextul introducerii certificatului verde, care a devenit obligatoriu pentru accesul în interior”, a declarat Marian Gogu.

Totodată, acesta a precizat că deciziile privind închiderea restaurantelor au avut un impact negativ în reziliența angajaților, dar și în atragerea de personal.

”Acesta este un aspect la care noi am lucrat în pandemie, în sensul majorării salariilor în două tranșe (martie 2021 și septembrie 2021), tocmai pentru că am decis să avem o abordare coerentă față de candidați/angajați”, a adăugat Gogu, menționând că în restaurantele KFC sunt aplicate majorări ale salariilor raportate la vechime, dar și prime de loialitate la anumite praguri de vechime.

Începând cu 1 septembrie, salariile oferite pentru postul de Crew member au fost majorate ajungând la un venit net de 2.500 de lei după luna a treia de colaborare. Suma include salariul de bază, tichetele de masă și bonusul de performanță, conform criteriilor interne de acordare.

Autoritățile și antreprenorii, o relație complicată

Majoritatea antreprenorilor au solicitat ajutor de la stat în vreme de pandemie, un ajutor care a sosit cu întârziere și nu în ”cantitatea” solicitată, una dintre cele mai cunoscute modalități de susținere fiind șomajul tehnic.

”Este nevoie de o rapiditate mai mare în implementarea unor soluții, astfel încât ajutorul să ajungă în timp util la companii. O măsură bună a fost introducerea facilității de amânare la plată, fără dobânzi, penalități și executare silită, a obligațiilor fiscale către ANAF. Ce poate face guvernul în viitor este să creeze condițiile optime pentru ca mediul de afaceri să prospere și să creeze locuri de muncă și investiții. De asemenea, să se asigure că legislația permite să stimuleze dezvoltarea afacerilor”, a precizat Gogu.

Vezi și: Fondator Maison des Crêpes: Ca antreprenor, nu ai timp să îți lingi rănile (wall-street.ro)

În primele nouă luni ale anului 2021, vânzările KFC Romania au crescut cu 48%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru ultimul trimestru al anului, Marian Gogu estimează o creștere față de T4 2020, ”însă nu putem avansa o cifră în contextul introducerii certificatului verde, care a devenit obligatoriu pentru accesul în interior”.

Sphera Franchise Group S.A. este unul dintre cele mai mari grupuri din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, iar la nivel internațional, operează restaurante KFC la Chişinău, Republica Moldova și în Italia. Grupul operează peste 160 de restaurante pe cele trei piețe și are peste 4.400 de angajați.

Sursa foto: KFC Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri