Compania Coca-Cola HBC România, unul dintre liderii industriei locale de băuturi, în parteneriat cu Auchan România, unul dintre cei mai importanți retaileri din piață, și GreenPoint Management, companie ce activează în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje, demarează campania “PETcolectezi și câștigi” ce urmărește creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța colectării separate în rândul consumatorilor, marcând, astfel, startul unui parteneriat strategic pentru protejarea mediului.

Campania, implementată de organizația non-profit Viitor Plus, invită consumatorii să colecteze ambalaje de plastic de tip PET în spațiile de colectare special amenajate în hipermarketurile și supermarketurile Auchan din toată țara.

”Facem eforturi pentru ca ambalajele produselor noastre să fie cât mai prietenoase cu mediul, iar întregul nostru portofoliu de ape minerale naturale Dorna este îmbuteliat în 100% PET deja reciclat. Mai mult, recent, ne-am luat angajamentul de a reduce emisiile generate de întregul lanț de valoare până la zero net, până în 2040”, spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

”Demarăm această campanie ca parte a Programului de Sustenabilitate Personală, care oferă celor peste 8000 de angajați, precum și clienților Auchan, posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială și urmărește să pună în valoare importanța acestor acțiuni mici”, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan.

Retail jobs

Afacerile viitorului sunt cele care vor fi sustenabile. Descoperă-le pe Green Start-Up și abonează-te la newsletter-ul care te va ajuta să afli de ele!

Cum ne putem înscrie în campanie

Consumatorii care aleg să colecteze separat ambalajele PET, folosind coșurile inteligente instalate în spațiile Auchan, pot câștiga lunar premii în cadrul campaniei, ce se desfășoară în perioada 19 ianuarie - 18 mai 2022, urmând pașii de mai jos:

  • Scanarea codului QR regăsit pe coșurile special amenajate pentru colectare și urmarea pașilor de pe www.petcolect.ro
  • Introducerea PET-urilor în coș
  • Verificarea e-mailului pentru a vedea numărul total de PET-uri colectate. Fiecare PET oferă o șansă la tragerea la sorți.

Participanții pot câștiga lunar unul dintre cele 15 vouchere de cumpărături la Auchan, în valoare de 100 lei fiecare. La finalul campaniei, primii trei participanți care au colectat cele mai multe PET-uri vor primi câte un coș cu produse marca Auchan, în valoare de 500 lei fiecare.

Citeste si:
ANPC, în vizită la Auchan: amenzi de 80.000 de lei. Ce nereguli au...
FOTO | ANPC, în vizită la...

“Prin intermediul acestui proiect, desfășurat împreună cu Coca-Cola HBC România, Auchan și Asociația Viitor Plus, ne dorim să oferim un nou exemplu de bune practici în România, în ceea ce privește acțiunile sustenabile față de comunitate și față de sine, dar și grija față de mediu”, a declarat Andrei Dinescu, Deputy CEO GreenPoint Managament.

"Campania are rolul de a schimba percepția publică față de deșeurile reciclabile, în condițiile în care PET-urile pot fi transformate prin reciclare în noi produse: noi sticle de plastic și alte ambalaje, tricouri, covoare. Odată cu această transformare, se reduce și impactul negativ asupra mediului", a declarat Teia Ciulacu, Președinte Viitor Plus.

Compania Coca-Cola HBC s-a angajat, la nivel global, ca, până în 2030, să recupereze și să trimită spre reciclare o cantitate de ambalaje echivalentă cu cea pe care o pune pe piață. Pentru a îndeplini acest angajament, prin proiectele construite în cadrul pilonului strategic După Noi Strângem Tot Noi, compania investește în programe de informare și educare cu privire la importanța colectării separate, precum și în proiecte de creștere a capacității de colectare prin infrastructură nouă.

Citeste si:
BeeFast și Auchan anunță un parteneriat pentru livrările de...
BeeFast și Auchan anunță un...

În egală măsură, de la începutul anului 2020, întregul portofoliu de apă minerală naturală Dorna este îmbuteliat în PET deja reciclat (rPET). Acest lucru reduce cantitatea de plastic nou pe care Coca-Cola HBC România o pune pe piață cu 5.000 de tone de plastic anual.

După Noi Strângem Tot Noi face parte din După Noi #NuNeOprimAici, platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de Sistemul Coca-Cola în România. Lansată în 2016, aceasta reflectă filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.

Citeste si:
Fondator Fepra: Așteptăm un antreprenor care să inventeze un Uber...
Ionuț Georgescu, fondator...

În același timp, Auchan își propune ca, în perioada ce urmează, 100% dintre ambalajele produselor marcă proprie să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Întrucât problema poluării cu plastic este prezentă de la producție până la distribuție, Auchan acționează pe mai multe paliere de sustenabilitate, pentru a-și putea îndeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în ceea ce privește echipamentele frigorifice, creșterea consumului de energie regenerabilă, optimizarea procesului de transport al bunurilor, controlul lanțului de viață al produselor.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2020 vânzări de peste 2,1 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 29 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă.

Citeste si:
Cum funcționează industria ”la negru” a deșeurilor din România
Industria ”la negru” a...

Auchan România are în portofoliu peste 170 de magazine, cuprinzând atât formatul de hipermarket, supermarket, magazine de ultraproximitate, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend - Superior Excellence.

GreenPoint Management este o companie care implementează obligativitatea răspunderii extinse a producătorilor (OIREP). Licențiată de Ministerul Mediului, organizația preia obligațiile privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională și atinge țintele de reciclare/ valorificare pentru clienți. Portofoliul companiei include firme de renume din domenii de activitate precum retail, FMCG, distribuție, producție, sănătate. GreenPoint Management este certificată internațional pentru standardele de management ISO de către Lloyd's of London.

Citeste si:
Tesla a fost exclusă din indicele S&P 500 ESG. Elon Musk: E o...
Tesla a fost exclusă din...

Asociația Viitor Plus este o organizație non-profit cu o experiență de peste 15 ani în dezvoltarea de programe de antreprenoriat social, educație pentru mediu, voluntariat și infrastructură de mediu. Principalele programe derulate sunt: Adoptă un Copac, Atelierul de Pânză, Recicleta, Harta Reciclării, Eco Provocarea și Biroul Eco. Viitor Plus – pentru oameni și natură.

Afacerile viitorului sunt cele care vor fi sustenabile. Descoperă-le pe Gren Start-Up și abonează-te la newsletter-ul care te va ajuta să afli de ele!

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri