Deschiderea unui local poate fi o afacere profitabilă, mai ales dacă este amplasat într-o zonă potrivită, intens circulată. Totuși, înainte de a face acest pas, este necesar să ții cont de anumite aspecte în jurul cărora să îți stabilești planul de business, indiferent că vrei să pui pe picioare o cafenea, un restaurant sau un bar. Așadar, iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să pornești cu dreptul în domeniul antreprenoriatului.

Începe cu întocmirea planului de business

În primul rând, trebuie să îți întocmești planul de business, care să cuprindă fiecare detaliu cu privire la afacerea ta. Ai nevoie de un buget care să includă investiția inițială, cheltuielile, mai ales pe cele neprevăzute. Apoi, este necesar să îți faci o strategie financiară pe termen lung, împreună cu una de promovare, adică de marketing, ca serviciile și produsele pe care le oferi să ajungă la cât mai multă lume. De asemenea, gândește-te unde îți vei amplasa sediul, zona aleasă, suprafața de care ai nevoie și dacă vrei să cumperi clădirea respectivă ori să o închiriezi. În plus, trebuie să îți studiezi cu atenție competitorii, ca să îți dai seama care sunt avantajele tale, dar și slăbiciunile în legătură cu cei care fac parte din concurență.

Amenajarea corespunzătoare a sediului

După ce ți-ai întocmit planul de afaceri, este timpul să alegi cu atenție locul în care îți vei deschide localul. Drept urmare, este recomandat să alegi o zonă potrivită, care este frecventată de multe persoane, între care și turiști, astfel încât afacerea ta să aibă expunerea potrivită. Ideal ar fi să alegi un spațiu cât mai central, unde accesul se face ușor.

Apoi, ține cont de cum vei amenaja suprafața respectivă, dar și de costurile aferente întreținerii lui. În consecință, ca să ai costuri cât mai reduse cu privire la energie, apă caldă la discreție, iar clienții să se bucure de un confort termic corespunzător, instalează-ți centrale pe peleti. De asemenea, dotează-ți sediul cu aparate de ultimă generație, ca să poți oferi produse și servicii de calitate, dar și ca să ai o activitate eficientizată. De exemplu, o să îți fie de ajutor un espressor performant, o mașină de spălat vase, un mop cu aburi și un robot aspirator pentru curățenie.

Pe de altă parte, ține cont și de modul în care amenajezi localul. Achiziționează piesele de mobilier potrivite, de la scaune, la mese sau fotolii, ca să oferi spațiului un plus estetic și să fie atractiv pentru clienți.

O strategie de promovare eficientă

Ca să ai parte de expunerea potrivită și să atragi cât mai mulți clienți, este necesar să ai o strategie de promovare eficientă. Trebuie să îți promovezi produsele și serviciile, mai ales în mediul online, cu precădere pe rețelele de socializare. Iar pentru că businessul tău e nou pe piață, ca să fii la același nivel cu concurența, va fi nevoie, probabil, să oferi anumite promoții și reduceri, ca produsele tale să fie testate de cât mai multă lume și, astfel, să câștigi clienți fideli.

Calitatea serviciilor trebuie să fie impecabilă

Ca să îți impresionezi clienții încă de prima oară când pășesc în localul tău, calitatea serviciilor trebuie să fie ireproșabilă, deci să pui accentul pe calitate. Materia primă pe care o folosești este necesar să fie de calitate superioară și să își păstreze prospețimea. Preparatele pe care le servești trebuie să respecte normele sanitare, iar serviciile oferite să respecte standarde înalte. Alege-ți cu atenție furnizorii, dar și angajații, fiindcă vei avea nevoie de un personal experimentat, care să știe cu ce se mănâncă această industrie.

Ia în considerare toate aceste aspecte atunci când vrei să îți deschizi un local, ca să te asiguri că începi cu dreptul.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri