Johnson & Johnson nu va mai vinde pudră de talc pentru copii în nicio țară din lume, începând cu 2023. Anunțul producătorului de medicamente vine la mai bine de doi ani după ce a încetat să mai vândă acest produs în SUA din cauza îngrijorărilor venite din partea consumatorilor, care au dat compania în judecată. Oamenii susțin că produsele sale cu talc au cauzat cancer din cauza contaminării cu azbest, o substanță deosebit de periculoasă (clasificată ca fiind cancerigenă).

Gigantul farmaceutic Johnson & Johnson a decis să nu mai comercializeze pudră de talc pentru copii, începând cu anul 2023. Decizia se va aplica în toate țările din lume, ca urmare a faptului că producătorul a decis deja să nu mai vândă în SUA pudră de talc, din cauza numeroaselor scandaluri și procese din instanță. Acest lucru s-a întâmplat în 2020, iar Johnson & Johnson a decis să renunțe la vânzarea acestui produs în SUA și Canada în contextul în care cererea a scăzut. Compania spune că acest lucru vine ca urmare a unei „dezinformări” cu privire la siguranța produsului, notează Reuters, care transmite că în urma unei investigații realizate de jurnaliștii săi, în 2018, Johnson & Johnson știa de zeci de ani că azbestul este cancerigen.

Johnson&Johnson pudra de talc copiiSursa foto: captură video/ YouTube

Retail jobs

„Ca parte a unei evaluări a portofoliului mondial, am luat decizia comercială de a trece în portofoliu un produs de pudră pe bază de praf de amidon de porumb, care este deja vândut în țări din întreaga lume”, au declarat reprezentanții companiei.

Johnson & Johnson se confruntă cu aproximativ 38.000 de procese din partea consumatorilor și a supraviețuitorilor acestora, care susțin că produsele sale cu talc au cauzat cancer din cauza contaminării cu azbest, o substanță cancerigenă cunoscută. Johnson & Johnson neagă acuzațiile, spunând că decenii de teste științifice și aprobări de reglementare au arătat că talcul său este sigur și fără azbest. Joi, compania a reiterat declarația, anunțând, însă, întreruperea produsului.

Johnson & Johnson a desființat filiala LTL Management în octombrie, cea căreia i-a atribuit procesele pentru că aceasta a intrat în faliment, întrerupând procesele aflate pe rol. Cei care au dat în judecată au spus că Johnson & Johnson ar trebui să se apere împotriva proceselor, în timp ce pârâții J&J și procesul subsidiarului în faliment susțin că este o modalitate echitabilă de a compensa reclamanții.

Citeste si:
Johnson & Johnson, obligata sa plateasca 4,69 mld dolari despagubiri
Johnson & Johnson, obligata...

Johnson & Johnson știa că pudra de talc e cancerigenă

O investigație Reuters din 2018 a constatat că J&J știa de zeci de ani că azbestul, un cancerigen, era prezent în produsele sale cu talc. Înregistrările interne ale companiei, mărturiile procesului și alte dovezi au arătat că cel puțin din 1971 până la începutul anilor 2000, talcul brut și pulberile finite de la J&J au fost uneori testate pozitiv pentru cantități mici de azbest.

Celebrul produs este cel care a propulsat compania foarte mult la nivel de vânzări, fiind unul dintre cele mai populare și răspândite în întreaga lume, din portofoliul companiei. Vândută din 1894, „Johnson's Baby Powder” (Pudra de talc J&J pentru copii) a devenit un simbol pentru imaginea companiei care se prezenta ca fiind prietenoasă cu familia. O prezentare internă de marketing J&J din 1999 pune pudra de talc pentru bebeluși în centrul diviziei de produse pentru bebeluși.

Citeste si:
Zentiva își extinde producția prin achiziţia fabricii din...
Zentiva îşi extinde...

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri F