Boston Consulting Group a anunțat topul celor mai inovatoare companii din lume în 2022, condus de Apple, Microsoft și Amazon. Au intrat însă și companii noi în top 50. De asemenea, inovarea în domeniul climei și sustenabilității este măsurată pentru prima dată în acest raport.

Pentru al doilea an consecutiv, Apple ocupă primul loc pe listă, Microsoft urcă două poziții și ajunge pe locul al doilea, în timp ce Amazon urcă un loc, pe locul trei. Alphabet coboară trei locuri, până pe patru, iar Tesla se menține pe poziția a cincea. Patru noi companii –ByteDance (#45), Nvidia (#15), Panasonic (#46) și Zalando (#25) – se alătură topului 50.

În lista din acest an se remarcă o revenire a industriei auto: GM (#42) și Ford (#43) reintră în top 50, iar Tesla (#5) și Toyota (#21) își mențin pozițiile de anul trecut. Hyundai (#33) este un alt nume care rămâne prezent în top.

Companiile de top, interesate de climă și sustenabilitate, dar fără acțiuni concrete

În acest an, pentru cel de-al 16-lea raport al său, BCG a adresat pentru prima dată aspectul privind importanța componentei climă și sustenabilitate (C&S) în inovare. Pe măsură ce, aproape zilnic, tot mai multe companii mari își anunță angajamentul cu privire la zero emisii poluante, decalajul dintre angajamentul și capacitatea reală de a inova devine o problemă reală.

Pentru două treimi dintre companiile din sondajul privind inovarea la nivel global în 2022, clima și sustenabilitatea (C&S) sunt o prioritate de top, în timp ce mai mult de jumătate raportează că își asumă să inoveze în această direcție, menționând atât inovarea, cât și C&S printre primele trei priorități ale lor. Cu toate acestea, doar aproximativ una din cinci companii este pregătită să acționeze, respectiv au încorporat prioritățile C&S în procesele lor de inovare, au construit capacitățile necesare și sunt gata să dezvolte produse, și modele de afaceri inovatoare, cu rezultate concrete.

"În timp ce multe companii vorbesc despre sustenabilitate și își iau angajamente privind emisii zero de carbon, mult prea puține dintre ele au făcut cu adevărat munca de integrare a priorităților C&S în sistemele lor de inovare și generare de rezultate tangibile", spune Justin Manly, lider global al segmentului de creștere și inovare al BCG și coautor al raportului. "În același timp, investitorii, autoritățile de reglementare, clienții și acționarii se așteaptă cu toții ca organizațiile mari și directorii lor executivi să fie un model de urmat cu privire la progresul real împotriva încălzirii globale."

Ce companii prioritizează clima și sustenabilitatea

Raportul măsoară jucătorii inovatori dedicați C&S prin prisma cadrului de analiză comparativă a inovării cu impact (i2i) al BCG, pentru a evalua disponibilitatea practicilor și platformelor lor de inovare. Dintre companiile dedicate C&S, 28% au un scor de 80 sau mai mare (un scor i2i perfect este de 100), ceea ce semnifică faptul că sunt pregătite și echipate cu capacități de inovare bine dezvoltate, deja implementate.

Acest lucru indică faptul că aproape trei sferturi dintre inovatorii C&S dedicați trebuie să-și îmbunătățească procesele, iar 80% din ei se află în fața unei curbe abrupte de învățare.

Raportul relevă faptul că industriile responsabile pentru cele mai mari emisii de carbon - bunuri de folosință îndelungată (85%), auto (78%), utilități (77%) și petrol și gaze (77%) – sunt cele care prioritizează C&S cel mai mult. În plus, companiile cu emisii ridicate sunt cu 20% mai susceptibile decât cele cu emisii scăzute să vizeze soluții de tip deep-tech, necesare pentru o decarbonizare substanțială.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri