Începând cu 11 decembrie 2022 intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-203, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023. CFR Călători menționează că, pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

În noul Mers al Trenurilor 2022-2023 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Mersul Trenurilor 2023: ce noutăți sunt

După o pauză de 8 ani, este reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 12 trenuri, astfel:


*Click pe poză pentru a o vedea la o dimensiune mai mare.

  • Față de mersul anterior, “Tomis Expres” Constanța-Brașov și retur are o oprire suplimentară în Ploiești.
  • Este optimizată capacitatea de transport pe anumite relații prin introducerea unor trenuri noi, de exemplu pe ruta București Nord – Roșiori – Craiova și retur cu tendința circulației într-un program de mers cadențat pe viitor. Alte noi trenuri sunt introduse pe ruta Iași – Cluj Napoca și retur.
  • Pentru a răspunde mai bine cerințelor, în anumite zone CFR Călători operează cu trenuri RE care asigură condiții apropiate cu cele ale trenurilor IR dar la un tarif mai mic, ceea ce oferă accesibilitate unei categorii cât mai largi de călători.
  • Trenurile IR de pe ruta București – Pitești devin trenuri RE cu mers într-un program cadențat.
  • Ruta București – Brașov și retur este asigurată zilnic cu circa 21 perechi de trenuri asigurând un program orar de călătorie flexibil pentru publicul călător.
  • Trenurile “Prietenia” 402/ 401 București Nord-Chișinău și retur, precum și trenurile 1064/1061 Iași-Ungheni și retur circulă zilnic în acest mers de tren nou.
  • În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

Serviciul InterCity

  • Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 30 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.
  • În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.
  • De asemenea, introducerea serviciului Intercity după o pauză de 8 ani, precum și implementarea celorlalte modificări implică un efort suplimentar al CFR Călători, prin alocarea de resurse (material rulant, personal etc) pentru asigurarea scopului final de îmbunătățire a mobilității publicului călător în transportul feroviar.

Reduceri tarifare și modalități de cumpărare bilete

  • CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipație, etc) care facilitează mobilitatea cetățenilor spre destinațiile interne dorite. Mai detalii despre acestea sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic intern/ Oferte și Facilități. De asemenea, și spre destinațiile externe călătorii au la dispoziție o serie de oferte, la tarife avantajoase, spre Moldova, Austria, Germania, Ungaria, Polonia, Cehia, Bulgaria, precum şi căutata ofertă Interrail Pass care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa. Detalii pe site la secțiunea Trafic internațional/ Oferte.
  • Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii de voiaj CFR Călători, automate de vânzare în gări și distribuitori autorizați cu care sunt încheiate parteneriate pentru vânzarea de bilete.
  • CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren în trafic intern prin aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery.
  • Achiziția online de bilete în trafic intern se poate face pentru orice tip de tren până la ora de plecare a trenului din stația de îmbarcare, cu reducerea de 5%. Această reducere se aplică şi la biletelor achiziţionate de la automatele de vânzare din gări.
  • Personalul de tren este dotat cu dispozitive POS ce permit emiterea legitimațiilor de călătorie (și plata cu card contactless), rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane.
  • Trenurile de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur dispun de aparate POS pentru plata contactless cu orice dispozitiv de plată: card, telefon sau ceas inteligent, iar din stațiile CFR București Nord și Aeroport se pot cumpăra abonamente metropolitane pentru zona București –Ilflov.

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2022-2023” poate fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR din București şi din ţară la preţul de 22 lei.

Sursa foto: Vlad Ispas/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri