Piața de servicii de curățenie profesională în Cluj-Napoca și împrejurimi, pe segmentul business (spații profesionale deținute de companii) a crescut în anul 2022 ca urmare a unor noi proiecte finalizate în zonă, dar și ținând cont de preocuparea multor firme de a identifica variante cu cost predictibil pentru aceste servicii, explică reprezentanții Forbec Services, una dintre cele mai cunoscute firme de curățenie B2B în județul Cluj.

Acest trend de creștere va continua în 2023 și probabil și în anii următori, în special pe nișa de curățenie profesională în spații de birouri. Noi clădiri de birouri vor intra în exploatare în viitorul apropiat, însă o cerere importantă se observă din partea firmelor de tip IMM, care în număr tot mai mare renunță la angajarea directă de personal pentru curățenie și aleg externalizarea acestor servicii către firme profesionale.

"Avem tot mai multe solicitări de oferte din partea unor companii de toate dimensiunile, din diverse sectoare de activitate, care decid să își eficientizeze partea de curățenie în spații de birouri. Pe de o parte este vorba despre îmbunătățirea costurilor, căci a externaliza poate fi mai ieftin, pe de altă parte firmele înțeleg că prin implicarea unei firme profesionale de curățenie B2B se ajunge la rezultate mai bune și se elimină unele probleme de management de personal și management al operațiunilor de curățenie", spun cei de la Forbec Services, firmă de servicii curatenie cluj care a implementat pe forbec.ro un sistem de răspuns personalizat, automat, la cererile de ofertă de servicii de curățenie în maximum 60 de secunde.

De ce poate fi avantajos să externalizezi serviciile de curățenie

Curățenia profesională implică personal specializat, bine pregătit, cu experiență relevantă, dar și echipamente profesionale și soluții specifice. Toate acestea au un cost ce poate fi greu de controlat atunci când se decide crearea unui departament intern de curățenie în companie. În plus, apar situații speciale - concedii, demisii, alte situații în care, pe moment, prestarea serviciilor de curățenie devine o mare problemă. Recrutarea de personal și pregătirea acestuia este fără îndoială generatoare de costuri. Externalizând serviciile de curățenie, se ajunge la un cost fix, pe bază de abonament, fără stres cu privire la îndeplinirea obiectivelor.

Specialiștii Forbec Services subliniază că astfel o firmă se poate concentra pe productivitatea în domeniul în care activează, iar partea de curățenie va avea un cost predictibil în planul de afaceri. "Exact ca în cazul serviciilor de internet sau telefonie, a plăti un partener extern pentru serviciile de curățenie înseamnă să primești fără îndoială serviciile contractate, iar dacă alegi o firmă dedicată exclusiv sectorului B2B, cu peste 10 ani de experiență, așa cum este Forbec Services în Cluj-Napoca, ai parte de excelență, servicii la cele mai înalte standarde", continuă reprezentanții companiei.

Creștere de peste 30% pe segmentul de curățenie parcări în zona Cluj

În condițiile în care flotele de mașini se extind, iar transportul auto este atât de relevant pentru firme (de la transportul angajaților, la transport de mărfuri), spațiile de parcare necesită o administrare cât mai bună. Forbec Services a observat o creștere cu peste 30% a cererii de servicii de curățenie pentru parcări în zona Cluj, iar pentru 2023 se așteaptă ca avansul să continue.

"Tot mai multe firme din Cluj-Napoca și împrejurimi înțeleg importanța curățeniei în spațiile de parcare privată, precum și în cele închiriate și astfel administrate. Parcarea este o anexă a spațiilor principale, indiferent că ne referim la spații de birouri, spații comerciale sau spații industriale. Angajații, clienții și partenerii de afaceri își creează o imagine despre companie inclusiv prin modul în care arată parcările. Astfel, curățarea acestora trebuie să fie la aceleași standarde înalte precum curățenia din spațiile de business - clădiri de birouri, magazine, depozite, fabrici. În plus, curățenia corectă în parcări interioare sau exterioare ajută la eliminarea unor potențiale probleme grave, inclusiv accidente sau alte situații nedorite", punctează reprezentanții firmei de curățenie profesională Forbec Services.

Din ce domenii de activitate provin noii clienți atrași de Forbec Services

În 2022, mediul de afaceri s-a confruntat cu situații neașteptate precum creșterea costurilor la energie, inflație la valori foarte mari și temeri legate de influența războiului din apropierea granițelor noastre. Investițiile au continuat însă, dovadă fiind avansul prețurilor pe piața imobiliară și anunțarea de noi proiecte de clădiri de birouri în Cluj. O preocupare importantă a companiilor devine însă mai mult decât oricând eficientizarea activității prin diminuarea anumitor costuri.

La partea de curățenie profesională, multe firme ajung la concluzia că externalizarea este soluția mai ieftină - ai parte de know-how și administrare completă a acestor activități specifice, plătind doar pentru livrarea rezultatelor. În acest an, la Forbec Services au continuat să fie încheiate contracte de prestări servicii de curățenie cu firme din IT&C, retail nealimentar și construcții, însă s-au consemnat tot mai mulți clienți și din domenii precum servicii (inclusiv financiar), alimentație publică și industrie.

Planuri Forbec Services pentru anul 2023

Forbec Services este o firmă românească ce a acumulat experiență îndelungată pe piața din Cluj-Napoca, dedicată exclusiv segmentului de afaceri - curățenie birouri, curățenie generală, curățenie industrială, curățenie parcări, curățenie spații comerciale etc. Nu cu mult timp în urmă, firma a intrat sub management elvețian, ceea ce i-a permis să își dezvolta serviciile la înalte standarde europene de excelență în acest sector.

Pentru anul 2023, Forbec Services se așteaptă la creșterea cererii de servicii de curățenie profesională în zona Cluj, astfel că va continua angajările pentru dezvoltarea echipelor, va investi în pregătirea personalului nou angajat și în cumpărarea de noi echipamente de ultimă generație.

Sursa foto: Forbec.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri