Începutul de an este momentul ideal atât pentru bilanțuri, cât și pentru planuri, iar compania Profi nu face excepție. Astfel, cel mai mare angajator privat din România vine după un an pe care îl cataloghează ca fiind de excepție, fiind cel mai bun din istoria companiei, astfel că și pentru anul 2023 speră la un parcurs cel puțin similar, dacă nu mai bun.

Rememorând trecutul recent, Gaetan Pacton, CEO-ul Profi, a declarat că "revoluția" Profi a început în 2020, dar nu din cauza pandemiei, ci pentru că echipa s-a reinventat, începând acest proces, în cuvintele sale, așa cum au știut oamenii săi: "mici, ca niște furnici care muncesc, muncesc, muncesc și nu prea vorbesc".

Astfel, acesta a recunoscut că echipa Profi este mai puțin talentată în a se vinde și a povesti despre sine și succesul său, dar chiar și așa a închis un an (2022), "un pic mai normal".

În esență, însă, spune Gaetan Pacton, Profi și-a propus să crească și să susțină antreprenoriatul și a reușit.

În acest sens, afirmă CEO-ul Profi, compania a trecut de pragul de 1000 de magazine conduse de parteneri, confirmând totodată că este cel mai mare angajator privat din România.

De asemenea, managerul francez a explicat că în 2022 Profi a deschis și modernizat peste 275 de magazine, mai mult decât în 2021, atingând cea mai mare cifră de afaceri din istoria sa, de 11,6 miliarde lei.

Dintre aceste magazine, însă, șeful Profi a declarat că peste 50% au fost deschise sub brandul Profi local, modelul mai rural.

În același timp, acesta a remarcat că o altă parte din dinamismul pe care îi place să-l sublinieze este faptul că a reușit să promoveze peste 2000 de angajați.

Mai mult, spune Gaetan Pacton, raportând 2000 de promovări interne la o cifră de 28.000 de colaboratori, este o peformanță foarte bună.

Totodată, acesta a povestit că, din perspectiva sa, o persoană crescută în anii '80, are amintirea faptului că este important să dai de muncă la oameni.

Când am început meseria asta în Franța, unui șef de raion într-un hipermarket îi trebuiau cel puțin 10 ani ca să ajungă șef de departament. Și uite că o companie în România își permite să ia un om angajat să pună marfa la raft, iar în mai puțin de trei ani acesta ajunge să conducă o zonă de cel puțin 10 magazine ce presupune aproximativ 250 de locuri de muncă.

Citeste si:
Alianță în premieră pentru retailul din România, între Profi și Auchan
Alianță în premieră pentru...

Gaetan Pacton, CEO Profi

De asemenea, CEO-ul Profi a subliniat și importanța investițiilor mari realizate în 2022, reamintind, dintre acestea, deschiderea unui depozit logistic în București, prin care retailerul a ajuns la cifra de 290.000 de metri pătrați de suprafață logistică, dar și fondurile alocate pentru digitalizare.

Concret, din perspectiva digitalizării, Gaetan Pacton a amintit lansarea aplicației Profi în aprilie 2022, ajunsă acum la 1.400.000 de membri. Mai mult, acesta afirmă că activitatea digitală nu se oprește aici, aceasta crescând de la lună la lună.

Managerul francez s-a referit, de asemenea, și la planurile pentru 2023, explicând că anul acesta compania și-a propus în jur de 250 de deschideri de noi magazine, cifra fiind un minimum din acest punct de vedere.

CEO-ul Profi a vorbit, de asemenea, și despre competiție, spunând că unii dintre competitorii companiei au anunțat că vor dubla lanțul lor de magazine, dar baza lanțului de retail pe care îl reprezintă este un pic mai larg.

Citeste si:
Kaufland deschide magazinul cu numărul 5 din Sibiu. Unde este...
Kaufland își continuă...

Astfel, Gaetan Pacton este convins că piața căreia i se adresează Profi "sare" de 2000 de magazine, retailerul având la finalul anului trecut 1.641 de magazine.

Totodată, reprezentantul Profi a explicat că focusul companiei este "global" din punct de vedere geografic, neocolind niciun județ, oraș sau localitate rurală, cele patru formate de magazine permițându-i să acopere orice zonă, din mediul rural până în București.

CEO-ul Profi a mai subliniat însă că pe piața de retail din România există o oportunitate uriașă și în mediul urban.

Gaetan Pacton s-a referit și la obiceiurile de consum, exprimându-și încrederea în viitorul formatului mic, de proximitate.

Pentru că avem din ce în ce mai puțin timp, avem tendința naturală de a cumpăra fie de la magazinul de lângă casă, fie online.

Citeste si:
Ce trebuie să știi dacă vrei să mergi în SUA ca turist
Ce trebuie să știi dacă vrei...

Gaetan Pacton, CEO Profi

Nu în ultimul rând, CEO-ul Profi a epxlicat că nu favorizează investițiile în casele self-checkout, favorizând în schimb plata prin intermediul aplicației.

Sursa foto: Profi Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri