16 Februarie 2023

Ce se întâmplă cu clienții Hidroelectrica care nu au mai primit facturi la energie din vară



Prețurile competitive oferite de Hidroelectrica, chiar și în condițiile plafonării prețurilor energiei, au atras mii de abonați de la alți furnizori. Însă pentru mulți dintre clienți, facturile au întârziat, unii neprimindu-le încă din vara lui 2022. Ce se va întâmpla cu aceste restanțe?

Președintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, a precizat că, în cazul facturilor întârziate, ” pentru a nu crea o presiune pe client, am stabilit o anumită periodicitate, undeva la 2 săptămâni”. Mai simplu spus, conform șefului Hidroelectrica, ”am mers pe ideea de a factura 2 luni într-o lună.”

Compania de energie, care a intrat abia în 2021 pe piața de furnizare, a ajuns acum la 500.000 de clienți și se bate pentru locul 3. Abia în decembrie a implementat însă un nou sistem de facturare, iar unii clienți - nu toți - nu au mai primit facturi din vara lui 2022.

În acest context, Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, susține că numărul de plângeri la adresa companiei este destul de mare, peste 400 doar în 2023. Ca urmare, ANRE a demarat un control la Hidroelectrica.

Potrivit noului regulament de furnizare, ”când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, a spus Nagy-Bege. Hidroelectrica oferise deja această variantă, dar acum noul regulament îi obligă pe toți furnizorii. Mai concret, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.

Chiar și fără eșalonare, de la momentul emiterii există un termen de plată de 15 zile, apoi un termen de grație de 30 zile în care nu se calculează penalități. Abia din a 45-a zi se calculează penalități. Dacă cineva nu se descurcă cu aceste termene de plată, poate să solicite plata eșalonată, a mai precizat oficialul. Cererea de eșalonare la Hidroelectrica poate fi descărcată de AICI.

Atât Electrica, cât și Enel, și-au anunțat recent abonații că facturile pe luna ianuarie vor fi emise cu întârziere.



Citeste si