Evenimentele din ultimii doi ani au schimbat atitudinea și percepțiile angajaților față de job-ul și biroul lor, iar nevoia de flexibilitate, socializare, interacțiune umană reală și confort în timpul programului de lucru a crescut exponențial.

Odată cu aceste nevoi, și stilul de lucru și viață al oamenilor s-a schimbat, iar companiile trebuie să se adapteze la noile cerințe pentru a rămâne pe o poziție puternică în piața muncii. Un element-cheie în acest proces de transformare este reprezentat de manageri. Stilul de conducere trebuie să evolueze pentru a ține pasul, iar liderii pot deveni adevărate motoare ale schimbării.

Noile tipuri de lideri din organizații

Oamenii din rolurile de management din companii trebuie să se specializeze pe noi zone prioritare, legate de bunăstarea angajaților și echilibrul lor emoțional. Noi tipuri de lideri trebuie să apară în organizații, care să se ocupe în mod special de aceste zone sensibile, tocmai pentru ca fiecare companie să rămână relevantă în piața muncii.

Scopul final este ca organizațiile să continue să atragă angajați talentați pentru a susține evoluția și a preveni astfel apariția unor blocaje în dezvoltare.

Circa 53% dintre angajați susțin că, în prezent, față de perioada pre-pandemică, e mult mai probabil să acorde o mai mare importanță sănătății și stării de bine, conform Work Trend Index 2022. Iar deciziile lor legate de locul de muncă vor fi legate în mod indisolubil de această nevoie.

În acest context, răspunsul companiilor trebuie să fie unul pe măsură. Mai precis, managerii trebuie să știe exact ce trebuie făcut pentru ca organizația să nu piardă oameni valoroși și să rămână atractivă pe piața muncii.

Managerii responsabili de starea de bine

Pentru asta, e nevoie ca organigramele companiilor să facă loc unor noi tipuri de manageri, cei specializați în menținerea unei atmosfere relaxante la job și a unei stări de bine în rândul angajaților.

Departamentul de HR nu mai poate gestiona singur situații atât de complexe și noi. Starea de bine a oamenilor a devenit un “must have” pentru companii, astfel, este nevoie de manageri care știu foarte bine ce trebuie făcut în această privință.

Așadar, așa cum zona financiară are nevoie de CFO, și departamentele create pentru a se asigura că oamenii vin deschiși la birou au nevoie de lideri care știu foarte bine ce fac. Aceștia vor trebui să fie în permanență conectați la echipe, să știe ce vor angajații, ce îi nemulțumește sau ce îi face fericiți și, mai ales, ce soluții trebuie adoptate pentru a crește gradul de satisfacție la birou.

Acești noi manageri trebuie să fie capabili să folosească noile tipuri de spații pe care companiile le vor pune la dispoziția angajaților. Birourile se schimbă, iar majoritatea vor fi dotate inclusiv cu zone destinate relaxării, interacțiunii sociale reale, activităților creative sau în aer liber. Un model în acest sens este chiar YUNITY Park, proiectul de transformare al Novo Park, administrat de Genesis Property.

Aceste campusuri ale viitorului vor crea condiții ideale de muncă și viață, dar, pentru ca potențialul lor să fie exploatat așa cum trebuie, este nevoie de manageri specializați, care să le folosească la adevărata lor valoare, în folosul oamenilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri