Managerii știu, în general să-și motiveze și să-și antreneze oamenii în așa fel încât aceștia să devină din ce în ce mai buni în ceea ce fac. Desigur, nu este ușor, lumea se schimbă rapid iar modul în care lucrăm deja s-a schimbat fundamental odată cu venirea pandemiei. Gartner, o firmă globală de consultanță a chestionat 5.000 de manageri din întreaga lume, din domenii diferite. Datele au arătat că există patru tipuri de manageri:

1. Managerul de tip profesor

Acest tip de manager își „crește” angajații în baza experienței pe care a acumulat-o chiar el. Mantra lor este: „Am făcut-o așa și, prin urmare, așa ar trebui și tu.” De obicei, ei avansează în organizație nu neapărat pentru că sunt cei mai buni manageri, ci datorită cunoștințelor lor instituționale.

2. Managerul care controlează tot

Acest manager își monitorizează și verifică în mod constant angajații. El are, însă, intenții bune și dorește să se numere printre cei care oferă sesiuni de coaching și feedback continuu.

3. Managerul care încurajează mereu („majoretă”)

Este deseori numit managerul „majoretă” pentru că este cel care își susține constant angajații și îi încurajează în orice fac. El oferă mereu feedback și își lasă angajații să ia propriile decizii cu privire la dezvoltarea lor profesională. Este abordabil, fiind un adevărat sprijin, dar nu la fel de proactiv ca celelalte tipuri de manageri atunci când vine vorba de dezvoltarea abilităților angajaților lor.

4. „Managerul de legătură”

Este un tip de manager care nu doar că oferă mereu feedback în domeniul lor de expertiză, ba chiar pune constant un angajat în legătură cu alți specialiști care i-ar putea ajuta să devină mai buni. El este o permanentă legătură în companie pentru angajații care au nevoi specifice.

Care este cel mai bun tip de manager cu care să lucrezi

„Managerul de legătură” este cel mai bun din cele enumerate mai sus. Managerii de tip profesori, de exemplu, preferă să facă lucrurile în felul lor și ezită să experimenteze idei și strategii noi. Acest lucru poate fi problematic într-o lume în care inovația și creativitatea sunt încurajate și trebuie lăsat loc pentru acestea.

Managerii care încurajează sunt mereu sunt potriviți pentru angajații care se bucură de motivație. Cu toate acestea, abordarea lor de „învățare prin practică” poate provoca stres, scăderea siguranței psihologice și creșterea epuizării pentru unii angajați.

În ceea ce privește managerii care controlează tot, ei nu sunt deloc o alegere inspirată. Asta pentru că ei presupun adesea că știu ei ce este mai bine atunci când, în multe cazuri, nu știu. Drept urmare, ei pot conduce angajații pe calea greșită.

Managerii de legătură, care au reprezentat aproximativ 25% dintre managerii chestionați, s-au dovedit a fi cei mai buni în a sprijini dezvoltarea carierei angajaților lor. Ei ajută echipele să fie mai eficiente și să își dezvolte în cel mai bun mod abilitățile la locul de muncă.

Cea mai mare superputere a managerilor de legătură este că fac trei conexiuni importante pentru angajații lor:

  • Conexiunea manager-angajat: pun întrebările potrivite și depun eforturi pentru a-și cunoaște cu adevărat angajații la un nivel mai profund. Vor să le cunoască motivațiile, interesele, obiectivele și domeniile de dezvoltare, în moduri în care alți manageri nu le fac.
  • Conexiunea de echipă: acești manageri știu că nu trebuie să fie singura sursă de coaching. Așa că încearcă să creeze un mediu de echipă mai incluziv, în care oamenii se simt respectați și confortabili să-și împărtășească abilitățile individuale.
  • Conexiunea cu organizația: echipele cu cele mai bune performanțe petrec aproximativ jumătate din timp comunicând în afara întâlnirilor oficiale, create de companie.

Managerii de legătură îi ajută pe angajați să-și dea seama cu ce alți lideri din cadrul organizației pot colabora pentru a primi suportul de care au nevoie.

Cum să fii performant la locul de muncă sub orice manager

Dacă ești unul dintre puținii norocoși care au un manager de legătură, probabil că vei fi mai implicat în cariera ta și vei avea mai mult succes.

Dar ce ar trebui să faci dacă managerul tău se încadrează în unul dintre celelalte trei tipuri? Iată câteva sfaturi:

  • Clarifică feedbackul pentru a înțelege ce contează cu adevărat. Dacă simțiți că primiți prea mult feedback, ceea ce este obișnuit cu managerul care controlează tot, transformă notițele într-o listă de activități pe care le poți organiza în funcție de prioritatea lor.

Confirma apoi lista de priorități cu managerul tău pentru a te asigura că îți concentrezi energia către sarcinile care sunt cu adevărat importante.

  • Împărtășește cu managerul tău aspirațiile de carieră. Fii direct cu el cu privire la domeniile și abilitățile pe care vrei să le dezvolți. Dacă există o oportunitate pe care vrei să o accepți, anunță intenția către managerul tău.
  • Căută proiecte la care să lucrezi cu managerii de legătură. Cel mai bun mod de a crește în carieră este să aduni proiecte și roluri interesante și diverse. Găsește oportunități de a lucra cu acești manageri, chiar dacă aceștia nu sunt șefii tăi direcți.

Sursa: CNBC

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri