Toyota a dezvăluit cea de-a doua generație a crossoverului compact C-HR (Coupe High Rider), mașină care, pe anumite piețe, ține locul berlinei liftback Prius. Nu este, deci, de mirare că hibridul de oraș împarte din design-ul futurist pe care l-am văzut pe generația a cincea a lui Prius, trenul de rulare fiind același. C-HR oferă, astfel, între 140 și 223 de cai putere, în funcție de motorul ales.

Toyota C-HR continuă în gama celui mai mare producător auto din lume, alăturându-se altor crossovere precum Yaris Cross, una dintre cele mai populare mașini care se comercializă în Europa. La mai bine de o jumătate de an de la prezentarea noului Prius, Toyota a grefat partea frontală a legendarului său model hibrid și l-a pus pe C-HR, care a primit o nouă generație la șapte ani de la prezentarea primului C-HR. Noul model va fi asamblat în Turcia, la uzina Sakarya.

La capitolul estetic, C-HR se dovedește curajos prin caroseria cu linii puternice care combină două culori. Astfel, elementul distinctiv al lui C-HR, anume stâlpul C cu forma sa specifică, rămâne o componentă de design importantă căci toată partea din spate este vopsită în negru, care contrastează cu auriul din partea frontală. Trucul „floating roof” nu putea să lipsească, plafonul fiind și el negru, la fel ca și zona inferioară a barei față.

Farurile de Prius, cu LED-uri în forma unui bumerang nu cadrează ideal cu aceste proporții, dar spatele nu-ți jignește ochii. Stopurile, care înconjoară posteriorul, vin să sublinieze limita lunetei de-altfel foarte aplecate, continuând ascuțimea cu care se arcuiește limita dintre cele două culori ale caroseriei. Întreg efectul optic nu ar fi atât de pregnant dacă îți alegi un C-HR într-o singură nuanță exterioară. LED-urile din stopul comun iluminează literele „C-HR” când sunt aprinse.

Pe lângă legutăra genealogică cu fratele mai mare a lui Yaris Corss, anume Corolla Cross, C-HR împarte din gene și cu micul Aygo X, fără a pierde conexiunea cu conceptul C-HR Prologue care ne-a indicat direcția de design diferită pe care va marșa noua generație prezentată în data de 26 iunie. Toyota se laudă că mașina a fost „proiectată în Europa, pentru a răspunde la nevoile europenilor”.

Tocmai de aceea, mașina rămâne compactă. Ea măsoară doar 4,36 metri lungime, 1,83 metri lățime și aproximativ 1,56 metri înălțime în funcție de versiune. Modelele de top au jante de 20 de inci. Ampatamentul este de 2,64 metri.

Ce are sub capotă noua Toyota C-HR

Toyota va oferi C-HR cu mai multe tipuri de propulsoare, respectiv cu sisteme hibride care dau mai multă sau mai puțină susținere „curată”. Avem, pe de-o parte, propulsoarele hibride clasice, fără sistem plug-in. Acestea sunt hibridele ale căror baterii se încarcă în timpul rulării, pe frânare sau, pur și simplu, când ridici piciorul de pe accelerație. Sunt disponibile un motor de 1.800 cmc și altul de 2.000 cmc. Primul oferă 140 de cai putere, iar cel de-al doilea 200 de cai putere, ambele fiind bazate pe tehnologia de generație a cincea a celor de la Toyota.

Cu emisii de CO2 care sar cu puțin de 100 de grame la 100 kilometri parcurși, C-HR hibrid se laudă și cu un consum mic, circa 4,8 l/100 kilometri în regim mixt. Pe anumite piețe, motorul mai mare de 2.000 cmc poate fi comandat în versiunea AWD-i, tracțiunea integrală fiind posibilă grație unui motor electric mai mare amplasat pe puntea spate. Motoarele termice își trimit puterea la roțile din față.

Va exista, de asemenea, și motorizarea PHEV, o premieră pentru C-HR. Motorul de 2 litri cu patru cilindri care conlucrează cu o baterie de 13,8 kWh oferă 223 de cai putere în total, respectiv o autonomie în mod 100% electric de 66 de kilometri. Accelerația de la 0 la 100 km/h este de 7,4 secunde (față de 8,1 secunde pentru hibridul clasic mai puternic), iar emisiile de CO2 sunt de doar 43g/100km. Cu un încărcător de 7 kW, C-HR PHEV se încarcă în doar două ore și jumătate.

Interior redesenat pentru Toyota C-HR

Toyota a umplut și C-HR-ul de ecrane, dacă ai bani de varianta mai scump. În cazul vârfului de gamă, vei primi un ecran pentru ceasurile de bord de 12,3 inci, respectiv altul, către șofer, tot de 12,3 inci pe consola centrală. Acesta din urmă este ecranul sistemului de infotainment - care se poate conecta atât la Android Auto cât și la Apple CarPlay. Lumina ambientală din habitaclu are 64 de culori și 24 de nuanțe schimbătoare, câte una pentru fiecare oră din zi.

Mai interesant este, însă, sistemul „digital key” al Toyota, care va fi introdus din 2024. Cu o aplicație oficială, proprietarii de Toyota C-HR își vor putea încuia, descuia și porni mașina din telefon. De asemenea, o funcționalitate care permite parcarea mașinii, de la distanță, prin telefon va fi și ea disponibilă.

Multe din materialele din interior sunt produse din materie primă reciclată, cum ar fi plasticul din PET-uri. Plafonul panoramic este fix, iar asta îl face mai ușor. Suspensia platformei TGNA a fost adaptată special pentru noul C-HR pentru un comportament de mașină mică. Printre sistemele de siguranță se numără și suita Toyota Safety Sense, dar și Acceleration Suppression (care taie din accelerație dacă 'simte' un obiect solid mare în față) și Proactive Driving Assist care de ajută la viteze mici mai ales printr-o decelerare progresivă când ai ridicat piciorul din accelerație.

Sistemele menționate mai sus, înafară de Toyota Safety Sense, nu vor veni pe varianta de bază care ar trebui să înceapă de la aproximativ 35.000 de euro. Pentru ele, dar și pentru sistemul audio JBL și jantele mari va trebui să plătești mai mult, deși prețurile pentru România n-au fost anunțate încă.

Sursa foto: Toyota

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri