Puțin cunoscuta marcă italienească Bizzarrini a înviat, oferind primele cadre oficiale cu noul său model. Denumit în onoarea fondatorului, regretatul Giotto Bizzarrini, supercarul cu motor V12 amplasat central are o caroserie desenată de casa de design a familiei Giugiaro și se laudă cu un preț de 2 milioane de dolari per bucată. Livrările vor începe abia din 2026.

În 2003, când Ferrari a lansat Enzo, cei de la emisiunea Top Gear au comentat că „e ca și cum Lotus ar lansa o nouă sportivă și ar numi-o «Colin»”, iar audiența s-a amuzat copios. Au trecut 20 de ani de atunci, iar Enzo, urmașul pe linie genealogică al lui F40 și F50, este printre supercarurile ce au deja statut de clasică. Cam spre aceeași țintă trage și proaspăt relansata companie Bizzarrini care a oferit primele imagini cu un nou model. Numele său? Giotto (care poate fi văzut în poza de mai jos la bordul uneia dintre mașinile sale).

Embed from Getty Images

Scriam într-un material recent despre un Ferrari 330 LM (GTO) care urmează să fie vândut în toamnă, o mașină care a concurat la Le Mans în anii '60. La dezvoltarea respectivului model a contribuit și Giotto Bizzarrini din postura de inginer-șef al Ferrari. Dar omul Giotto nu s-a înțeles cu omul Enzo și cele două părți s-au despărțit cu scântei, Giotto luând după el o bună parte din departamentul tehnic în căutare de noi parteneri.

Pe rând, Bizzarrini a colaborat cu Lamborghini, ajutându-l pe Paolo Stanzani să dezvolte primul motor V12 al companiei, dar a pus și umărul la extinderea gamei Iso-Rivolta. Modelul Grifo A3L și varianta de competiție A3C au fost bine primite, iar Bizzarrini a continuat să construiască aceste mașini sub nume propriu, începând cu 1966. A urmat, apoi, o propunere pentru Opel care voia să vândă o mașină sport. În cele din urmă, Opel GT a avut faruri escamotabile și a părut să fie o Toyota 2000 GT care a intrat la apă, în timp ce versiunea Bizzarrini a căpătat numele 1900 GT Strada și era, de fapt și de drept, un Bizzarrini 5300 GT miniatural.

Embed from Getty Images

La scurt timp, însă, Bizzarrini a ieșit din afacerea cu mașini de stradă, iar câteva concepte și prototipuri făcute pentru American Motors Corporation (AMC) s-au pierdut în negura timpului. Totuși, Giotto s-a întors la foaia de proiectare în anii '90 când a desenat, la comanda lui Barry Watkins, modelul BZ-2001, urmașul spiritual al modelelor din anii '60. Construit pe mecanica unui Ferrari Testarossa contra unei sume astronomice de 3 milioane de dolari, prototipul a fost prezentat publicului la Pebble Beach în 1993. S-ar fi dorit și o producție în serie mică, dar nimic nu s-a mai concretizat deși mașina era dezvoltată pentru vremea ei: șasiu și caroseria erau din fibră de carbon, iar performanțele de vârf. Accelerația de la 0 la 100 km/h în sub patru secunde făcea ca acest roadster să fie mai rapid ca un Ferrari F40 standard.

Bizzarrini, ca și Isotta Fraschini sau De Tomaso, au reapărut de nicăieri

Asemeni altor mărci aflate în adormire, fie că ne referim la De Tomaso sau la Isotta Fraschini, Bizzarrini a reapărut pe nepusă masă. La începutul acestui an, presa a publicat schițe cu un nou model care avea să fie numit după fondatorul Giotto Bizzarrini și avea să utilizeze un motor V12 de origine Lamborghini. În ciuda numelui, Bizzarrini însuși nu era implicat în acest nou proiect și, din păcate, a murit în luna mai la vârsta de 96 de ani.

Chiar și așa, proiectul celor de la Pegasus Automotive Group, un dealer de mașini de lux elvețian, a continuat. Compania GFG Style deținută de Giorgetto și Fabrizio Giugiaro s-a ocupat de partea estetică, dar partea mecanică a suferit modificări. Deși informațiile inițiale sugerau că mașina va avea V12-le de pe noul Countach (cu 769 de cai putere din cei 6,5 litri aspirați), compania a decis să comande un motor special de la Cosworth.

Astfel, vorbim tot de un V12 aspirat, dar cilindreea este diferită: 6.626 cmc, una specifică deoarece este legată de data de naștere a lui Giotto Bizzarini (6 iunie 1926). Nu știm care este puterea motorului, dar știm că ea va ajunge la roți printr-o transmisie dual-clutch automată cu opt rapoarte. În februarie, Giugiaro spunea că „este privilegiul să avem ocazia să desenăm un nou model Bizzarrini. Numele noastre stau alături peste mai bine de șase decenii de istorie auto, iar ceea ce am creat este un produs care poate fi recunoscut imediat ca un Bizzarrini, deși deschide porțile unei noi epoci pentru această marcă”.

Conform planului prezentat încă din iarnă, testele pe șosea vor începe anul viitor, iar constructorul a spus că motorul a fost dezvoltat pentru a respecta toate normele de poluare actuale. Alți clienți de top ai celor de la Cosworth - care nu mai au o legătură directă cu Ford ca pe vremuri - sunt GMA, adică Gordon Murray Automotive. Modelul T90 a celui care a proiectat McLaren F1 are, de asemenea, un V12 aspirat, montat central.

Citeste si:

    Sursa foto: Bizzarrini

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri