Într-o perioadă plină de incertitudini, companiile românești caută soluții să păstreze veniturile salariaților neafectate de inflație și de noi taxe. Acest comportament are legătură atât cu valorile companiei, fiind o parte însemnată din cultura organizațională, cât și cu obiectivele de productivitate și eficiență. Într-o piață a muncii extrem de competitivă, grija față de angajat și pachetul de beneficii salariale și extrasalariale sunt diferențiatorii care pot crește retenția și loialitatea. Iar toate acestea se cuantifică în rezultatele companiei.
“Angajații companiei noastre se confruntă cu diverse provocări economice, printre care se numără creșterea inflației, instabilitatea financiară și incertitudinea în privința viitorului, iar aceste aspecte pot influența nivelul de satisfacție și implicare a angajaților față de companie”, explică Bianca Rădulescu, HR Manager Peikko, companie care produce elemente structurale metalice pentru domeniul de construcții și care are în acest moment peste 130 de angajați. Cu toții beneficiază de tichete de masă Pluxee Gusto, în valoare de 40 de lei, acesta fiind unul dintre cele mai importante instrumente prin care managementul încearcă să păstreze nivelul lor de trai. “Cardurile de masă sunt un real ajutor pentru angajații noștri, acestea fiind încărcate la jumătatea perioadei dintre avans și lichidare. Considerăm că valoarea crescută a tichetelor de masă este utilă și susține în mod pozitiv creșterea puterii de cumpărare a angajaților, acest aspect aducând mai multe beneficii atât angajaților, cât și companiei. Este o susținere financiară suplimentară, ceea ce poate crește satisfacția și implicarea angajaților față de companie”, spune Bianca Rădulescu. Prin urmare, începând cu anul curent, compania a crescut valoarea tichetelor de masă la nivelul maxim.
“Motivul principal pentru majorarea valorii tichetelor de masă la 40 de lei începând cu luna ianuarie 2024 a fost adaptarea la inflație și la creșterea costurilor de zi cu zi. Această decizie a fost luată pentru a ne asigura angajații că încercăm să rămânem aliniați cu piața și să le oferim un suport adecvat în fața creșterii prețurilor la alimente și alte necesități de bază”, arată Bianca Rădulescu.
Peikko are o strategie complexă în domeniul resurselor umane. Astfel, la capitolul beneficii extrasalariale mai găsim asigurarea de sănătate privată, pentru angajați și familiile lor, și asigurarea/decontarea transportului. De asemenea, compania este conștientă de importanța echilibrului între viața profesională și cea personală, oferind atunci când este posibil, varianta de lucru remote sau de program flexibil, adaptată nevoilor individuale și cerințelor de lucru. În plus, angajații beneficiază de training-uri și workshop-uri prin care își pot dezvolta abilitățile, dar și de zile suplimentare de concediu sau concedii plătite. Nu în ultimul rând, se acordă bonusuri de performanță. “Recunoaștem eforturile și contribuțiile angajaților noștri prin acordarea de bonusuri în funcție de performanță și prin alte forme de apreciere, cum ar fi primele de sărbători oferite sub forma de carduri Cadou Pluxee pentru angajați și copii”, încheie Bianca Rădulescu, HR Manager Peikko.
Sursa imagine: freepik.com