Compania Nestle, care are în portofoliu nu mai puțin de 2000 de branduri proprii, schimbă CEO-ul la nivel global, înlocuindu-l pe Mark Schneider cu veteranul Laurent Freixe, al cărui mandat va începe de la data de 1 septembrie.
Mark Schneider, în vârstă de 58 de ani, era CEO al companiei de 8 ani, după cum informează Reuters, și s-a bucurat de succes în timpul pandemiei, când lumea comanda produsele Nestle într-o mare măsură, dar, recent, de când cumpărătorii au devenit mai reticenți în ce privește achizițiile, acest lucru s-a tradus în perspectivele financiare.
Spre exemplu, performanța financiară a celebrelor batoane KitKat, precum și a cafelei instant Nestle au scăzut cu 8% în 2024, având o evoluție sub cea a rivalului Unilever, care a avut o creștere de 29% în aceeași perioadă.
Mai mult, acțiunile Nestle sunt pe o traiectorie din mai 2023, momentul de vârf al valorii acestora fiind luna ianuarie 2022.
Totodată, publicația citată mai spune faptul că, deși Nestle a încercat să mai coboare prețurile unor produse petru a revitaliza vânzările, s-a chinuit, totuși, să mențină loialitatea consumatorilor.
Pe de altă parte, întrebat ce strategie are pentru a inversa această tendință, Laurent Freixe, care are 62 de ani și s-a alăturat companiei în anul 1986, a declarat că se va concentra pe activtățile "de bază" ale companiei.
Laurent Freixe a mai avut de altfel o tentativă de a deveni CEO al companiei în anul 2016, dar aceasta a fost nereușită, după cum mai informează Reuters.
Numirea sa denotă o strategie întrucâtva tipică a companiilor precum Nestle de a promova oameni din interior la conducere, Mark Schneider fiind, în trecut, șeful companiei de healthcare Fresenius, singurul executiv adus din exteriorul Nestle în aproape 100 de ani.
Nestle și-a început activitatea în România în luna iulie a anului 1995, cu o reprezentanță având doar 6 angajați și principalul rol de a importa cereale pentru micul dejun, cafea, hrană pentru bebeluși, supă instant și condimente.
În anul 2000, compania a achiziționat marca JOE, iar dintre produsele pe care le comercializează pe piața din România, NESCAFÉ 3in1 și muștarul Maggi sunt produse la noi în țară.