Tot mai mulți angajatori vor să-și apropie angajații, să stimuleze interacțiunea și colaborarea în afara mediului de lucru obișnuit și să-și consolideze cultura organizațională prin intermediul evenimentelor personalizate și experiențelor inedite. La Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, 12 decembrie este cea mai căutată zi pentru evenimentele corporate de final de an.
„Companiile sunt tot mai interesate de activități care să reunească echipele și partenerii într-un cadru de conectare autentică, de preferat în locații inedite, într-un cadru natural, departe de birouri. Aceste inițiative oferă angajaților ocazia să iasă din rutina muncii și să interacționeze într-un context diferit și stimulant. Cu toate acestea, bugetele rămân o provocare - asta pentru că, în majoritatea cazurilor, au rămas la același nivel sau chiar sub cel din 2023, în timp ce costurile asociate au crescut. Asta ne provoacă să fim mai creativi ca oricând, pentru a aduce experiențele memorabile, de impact, în limitele bugetului”, a explicat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Numărul comenzilor înregistrate de Complice.ro, atât pe segmentul corporate, cât și rezidențial, în primele 9 luni ale anului a crescut cu 33% față de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează la 337 Euro. Pe segmentul rezidential media comenzii a fost de 113 Euro în primele 9 luni ale anului, în timp ce valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii în aceeași perioadă s-a situat în jurul valorii de 3300 euro.
“Jocurile Olimpice”, tema anului pentru experiențele de echipă. 12 decembrie, ziua petrecerilor corporate de final de an
În mediul corporate, în primele 9 luni, cele mai solicitate au fost activitățile outdoor menite să creeze contextul ca oamenii să se conecteze și să se cunoască personal, să comunice, să coopereze, să se bucure de timp și de experiențe împreună, totul într-un alt decor, departe de sediul companiei.
Tema Jocurilor Olimpice, recurentă în solicitările din acest an, a fost declinată de echipa Complice.ro prin competiții distractive, desfășurate în aer liber și inspirate de probele Olimpiadei.
În trimestrul IV, inițiativele companiilor se concentrează pe petreceri experiențiale de final de an, pe acțiuni de premiere, recunoaștere a meritelor și cadouri, dar și pe întâlniri de strategie și creație, în pregătirea planurilor pentru 2025.
Pentru petrecerile experiențiale, data de 12 decembrie se conturează ca una dintre cele mai solicitate date pentru evenimentele de final de an, având rezervări încă din primele luni ale anului. Astfel, clienții care își planifică din timp calendarul au blocat deja această dată pentru a-și asigura accesul la locații de top și servicii premium. Dorind cu totul altceva decât temele obișnuite de petreceri (“White Xmas”, “Casino Party”, “Neon party” etc), “Emily in Paris” și chiar “Insula Iubirii” sunt printre temele inedite cele mai dorite anul acesta.
Mijlocul lunii decembrie rămâne în topul preferințelor companiilor pentru petrecerea de final de an, deși unele companii încep să exploreze și finalul lui noiembrie, oferindu-le echipelor experiențe variate, dincolo de clasica petrecere de Crăciun. Data de 12 decembrie este cea mai populară, iar pentru astfel de zile prioritizarea rezervărilor devine esențială. Relațiile de încredere cu partenerii ne ajută să răspundem cerințelor, dar principiul de bază este clar: rezervările din timp asigură accesul la cele mai bune opțiuni.
Oana Pascu, fondator Complice.ro
În ceea ce privește experiențele de grup, preferate sunt experiențele de tip treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, activitățile de cooking, atelierele de cupaje ori degustările private, competițiile sportive, toate având ca obiectiv aducerea echipelor împreună, într-o manieră inedită și antrenantă.
Peste 50% dintre angajații care au participat la inițiativele experiențiale organizate de Complice.ro au declarat că se simt mai conectați cu colegii după eveniment, iar aproape jumătate dintre participanți spun că se simt mai engaged în raport cu organizația.
„De la adoptarea inteligenței artificiale în toate domeniile (cu toate schimbările și provocările care decurg de aici), până la atenția îndreptată către angajați, empatie și timp împreună în echipă, principalele tendințe în muncă anunțate pentru 2024 s-au confirmat. Tot mai multe companii pun accentul pe creșterea sentimentului de apartenență, cu focus pe oameni și pe motivarea acestora. Anul acesta cultura organizațională a intrat în Topul Priorităților în HR, conform raportului Gartner, direct pe locul 2, iar în analiza pentru anul 2025 își menține poziția. Astfel, din ce am remarcat și noi la nivelul activității noastre, în 2024 aducerea echipelor împreună, apropierea de valorile companiei, creșterea gradului de apartenență, indiferent de locul din care lucrează fiecare, trec din sfera nice-to-have și devin elemente prioritare în strategia de retenție și motivare personală” mai spune Oana Pascu.
Ce experiențe aleg angajații care primesc experiențe ca premii, cadouri sau pentru recunoașterea meritelor
Pachetele Flexibox – care pot conține chiar și zeci de experiențe din categorii diverse (adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc) într-un buget predefinit, destinatarul alegând singur experiența preferată - își mențin locul fruntaș în topul preferințelor clienților corporate când vine vorba de cadouri, premii ori recompense pentru angajați.
„În ultimele trei luni ale anului, volumul cererilor pentru evenimente corporate și experiențe individuale de tip reward & recognition crește semnificativ, făcând din acest trimestru cea mai intensă perioadă pentru noi. Din perspectiva cadourilor de final de an pe care organizațiile le pregătesc pentru angajați, pachetele flexibile de experiențe, care oferă libertate de alegere destinatarului, sunt preferate de 8 din 10 clienți ai noștri”, mai explică Oana Pascu.
Angajații care primesc pachete Flexibox în cadrul inițiativelor de reward & recognition pot alege din câteva zeci de experiențe. Cele mai populare alegeri ale lor plasează în top cazarea și degustarea de vin la cramă, experiența într-un simulator de zbor Boeing, plimbarea cu o mașinuță Hot Rod, zbor cu avionul ușor și terapia prin plutire.