Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a publicat un video în care inspectează primul tren modernizat cu bani europeni din PNRR. Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, subliniază că noua garnitură ”este la nivel Germania 2025”.
Astfel, începând din data de 16 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur va circula primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții cu fonduri din PNRR.
”Este nivel Germania 2025. Are spațiu pentru bagaje, pentru bicicle, are de toate. Are o cabină WC pentru handicapa... [persoane cu nevoi] speciale și un compartiment special pentru persoane cu handicap. În afara de structura metalică, totul este nou și ultima generație de producție”, afirmă Traian Preoteasa, în timp ce îl conduce pe Grindeanu într-un vagon modernizat.
În acest ARTICOL puteți găsi mai multe informații despre vagoanele modernizate de Electroputere VFU Pașcani.
El a mai adăugat că vagoanele sunt făcute la ”întreprinderile românești”.
”Toate întreprinderile românești au contracte. Vagonul acesta este [de la] Grivița, urmează Pașcani și Remar 16 Februarie”, menționează Preoteasa.
Trenul va fi format dintr-o locomotivă livrată de firma S.C. Softronic S.R.L. Craiova și din patru vagoane, din care două, clasa I (unul livrat de S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A și al doilea de S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca) și două vagoane clasa a II-a (livrate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, din care unul cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete/schiuri, și un altul, clasic).
Când circulă trenurile modernizate pe ruta București - Constanța
Aceste unități de material rulant modernizat din fonduri PNRR vor forma compunerea a patru trenuri (2 dus/ 2 retur) care vor avea următorul program:
Primul tren PNRR – IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49.
Din următoarea zi, respectiv 17 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur, va mai circula o pereche de trenuri PNRR, astfel:
- IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47)
- IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49)
Cele 4 trenuri PNRR vor circula zilnic pe această rută, inclusiv de Sfintele Sărbători de Paște și în minivacanța de 1 Mai.
Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, și pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.
Datele tehnice ale locomotivelor și vagoanelor modernizate

Vagon înainte de modernizare
Caracteristicile tehnice și dotările materialului vagoanelor și locomotivele, menționat mai sus:
Locomotiva S.C. Softronic S.R.L. Craiova:
- – capacitate de 6000 Kw/h;
- – echipată cu motor de tracțiune asincron;
- – prevăzută cu sistem pentru controlul permanent a vitezei trenului – ETCS nivel 2;
- – aptă să circule cu viteza de 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;
Vagoane clasa I realizate de S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A și S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca:
- – echipate cu sistem de climatizare superior;
- – dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;
- – dispun de o capacitate de 52 de locuri;
- – sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;
Vagoane clasa a II-a realizate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani
- – echipate cu sistem de climatizare superior;
- – dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;
- – sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;
- – vagoanele clasice de clasa a II –a dispun de o capacitate de 64 de locuri;
- – vagoanele de clasa a II –a cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă și, totodată, cu spațiu pentru biciclete/schiuri au o capacitate de 51 de locuri. Acest tip de vagon are în dotare, prin construcție, lift special pe ambele sensuri de urcare/coborâre ale vagonului pentru persoanele cu dizabilități, precum și cabine de toaletă adaptate pentru confortul acestor persoane.

