19 Martie 2008

FMCG-ul romanesc a crescut cu aproape 20% in 2007



Piata totala a produselor de larg consum (FMCG) a crescut, anul trecut, in volum, cu 9,9% si cu 19,5% din punct de vedere valoric, comparativ cu cu 2006. Magazinele de proximitate raman in topul preferintelor cumparatorilor romani, pozitionandu-se ca cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil.

Dintre canalele de distributie, supermarketurile si hipermarketurile si-au adjudecat, anul trecut, peste 50% din totalul pietei, vanzand, ca volum, cu 53% mai mult decat anul precedent si ca valoare, cu 42%.

In acest context, comertul traditional pierde tot mai mult teren in fata celui modern, insa micile si marile magazine de cartier raman cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil.

Micile magazine de cartier au fost, si in 2007, cele mai importante canale de distributie pe piata de retail, inregistrand o cota de piata de 40%, ceea ce inseamna o imbunatatire fata de 2006. Supermarketurile si hipermarketurile au inregistrat cele mai mari cresteri, ce 2,2% in volum si 1,1% in valoare.

Piata produselor alimentare, nealimentare si a bauturilor au inregistrat, fiecare, cresteri de doua cifre. Astfel, cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul bauturilor, care a raportat o apreciere in valoare de 24,6%, in timp ce alimentele au crescut ca valoare cu 16,9%.

In aceeasi perioada, produsele nealimentare vanzarile in volum au crescut cu10,9% si in valoare cu 12,8%. Principalele motoare de crestere au fost cosmeticele si produsele de ingrijire personala care au insemnat peste 50% din piata totala de profil, in termeni de valoare, conform studiilor MEMRB.



Citeste si