Wu Xing, cel mai cunoscut brand de mancare chinezeasca cu livrare exclusiv la domiciliu, si-a deschis prima franciza la Cluj, in luna martie a acestui an.

Noul restaurant chinezesc este situat in cartierul Manastur si dispune de o suprafata de 200 mp, un spatiu optim pentru asigurarea si respectarea fluxurilor tehnologice standardizate conform reglementarilor legale in materie. Restaurantul, dotat cu echipamente si instalatii de ultima generatie, are o echipa de 25 de angajati a caror pregatire a avut loc in unitatile proprii din Bucuresti ale companiei francizoare Wu Xing.

"Am ales Clujul fiindca ni s-a parut cea mai buna optiune de extindere pentru inceput, cunoscut fiind apetitul ardelenilor într-ale bucãtãriei, chiar ºi a celei mai sofisticate ºi nu în ultimul rând gradul de dezvoltare al zonei", a declarat Sabin Cernea, presedinte al CSC Exim 92, detinatoarea brandului, si proprietar al restaurantului Wu Xing.

Investitiile s-au cifrat la 90.000 de euro, reprezentand amenajarea spatiului de lucru, achizitionarea utilajelor de productie si a echipamentelor complementare, dar si a accesoriilor necesare, inclusiv a autovehiculelor folosite la livrare, precum si taxa de franciza.

Conceptul de franciza Wu Xing a fost studiat si analizat in cursul anului 2006, moment la care intreaga afacere insuma trei puncte de lucru prin intermediul carora se deservea intreaga suprafata a capitalei.

Astazi, activitatea companiei se deruleaza utilizand cele 36 de masini ale propriului parc auto si implica unnumar de 150 de angajati permanent, investitiile cumulate pana in anul 2007 fiind evaluate la nivelul a 600.000 euro numai in dezvoltarea Wu Xing, la care se mai adauga o suma similara pentru brandul de mancare romaneasca Hai La Masa. Ambele investitii au permis realizarea unei cifre de afaceri de cca 1.950.000 euro pentru anul trecut.

Planul de extindere al companiei lui Sabin Cernea, care detine brandul Wu Xing, are in vedere extinderea retelei din capitala prin construirea altor puncte de productie cu resurse proprii si dezvoltarea sistemului de franciza si incheierea de parteneriate pentru celelalte orase mari din tara, ca Brasov, Constanta, Iasi, Timisoara, Ploiesti, Pitesti si deschiderea a inca 5-6 in urmatorii 2-3 ani, vizand orase cu o populatie de cel putin 200.000 locuitori.

Cifra de afaceri estimat pentru o unitate francizata este de aproximativ 360.000 – 370.000 de euro in primul an de functionare, numarul de comenzi de la lansare fiind la nivelul de circa 100 de comenzi zilnic. Inca din prima saptamana de la inaugurare, restaurantul Wu Xing din Cluj a atras deja primii 500 de consumatori.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri