3 Noiembrie 2008

Piata produselor de lux ar putea intra in recesiune in 2009



Sectorul produselor de lux, a carui crestere se va tempera accentuat in 2008, in contextul crizei economice, ar putea intra in recesiune in 2009, pentru prima data in ultimii sase ani, potrivit unui studiu publicat de Bain and Company.

"Piata mondiala a produselor de lux, pe care o consideram protejata de turbulentele economice, incepe sa resimta efectele incetinirii cresterii economice de pe plan mondial si risca sa intre in recesiune in 2009, pentru prima data in ultimii sase ani", a estimat cabinetul de consultanta in strategie.

Piata de lux din Romania, ferita de furtuna economica?

Criza financiara loveste piata de lux din Romania

Cum afecteaza criza financiara industria ospitalitatii din Romania


Seful Continental Hotels: Abia acum vom vedea cine stie sa faca hoteluri

Vanzarile mondiale de produse de lux ar urma sa scada cu 2% in 2009 si chiar cu 7%, la un curs de schimb constant, mai estimeaza Bain and Company, citat de AFP si preluat de NewsIn.

Fluctuatiile cursului valutar si turbulentele economice vor submina increderea multor clienti de lux de pe pietele dezvoltate - Europa, America de Nord si Japonia -, care cumuleaza 80% din vanzarile mondiale de produse de lux, mai estimeaza analistii de la firma de consultanta.

Pentru 2008, Bain and Company a confirmat estimarile referitoare la o temperare a vanzarilor, la 3% pana la 175 miliarde euro, dupa cresteri de 6,5% in 2007 si de 9% in 2006.



Citeste si