15 Mai 2009

Producatorul de usi si ferestre Pinum tinteste afaceri de 22,5 mil. euro



Producatorul de usi si ferestre Pinum Doors & Windows, parte a grupului italian Nusco, mizeaza pe o crestere a afacerilor cu circa 25% in acest an, pana la 22,5 milioane de euro, pe fondul extinderii retelei nationale de distribuitori. Compania se asteapta la o crestere a vanzarilor atat in volum, cat si in valoare.
“Ne-am propus o crestere cu 25% a cifrei de afaceri avand in vedere studiile de piata pe care le-am efectuat, extinderea retelei de distribuitori la nivel national, cat si marirea portofoliului de clienti. De asemenea, pana la sfarsitul anului vom avea si trei show-room-uri in Capitala”, spune Michele Nusco, CEO-ul grupului italian.

In prezent, Pinum are o retea de distributie care cuprinde 20 de firme, pana la sfarsitul anului producatorul de usi si ferestre urmand sa incheie parteneriate cu alti 10 distribuitori.

Compania a inaugurat miercuri primul show-room din Bucuresti cu o suprafata de 400 de metri patrati, situat pe soseaua Pipera, care a suportat investitii de 150.000 de euro. Bugetul de marketing destinat promovarii show-room-ului se ridica la 350.000 de euro. Celelalte doua show-room-uri vor fi deschise pana la sfarsitul acestui an, in urma unor investitii totale de 150.000 de euro. “Fiecare locatie va avea 100-120 de metri patrati, iar spatiul va fi inchiriat, insa nu ne-am decis inca in ce parte a Bucurestiul vor fi amplasate”, afirma Nusco.

Vanzarea de usi a generat 13,5 milioane de euro din afacerile companiei pe 2008, restul fiind dat de comercializarea de ferestre. Compania ocupa o cota de 24% pe o piata a usilor de 60 milioane de euro in 2008, potrivit unui studiu comandat de Pinum. “Anul acesta ne asteptam la o stagnare a pietei, ceea ce inseamna ca noi ne vom mari cota de piata, in conditiile unui avans al cifrei de afaceri”, mentioneaza Nusco.

Italienii detin in Pipera o unitate de productie, aproximativ 75% din total fiind reprezentat de fabricatia de usi, diferenta fiind reprezentata de comenzile de ferestre. Fabrica a produs circa 50.000 de usi in 2008. Pretul usilor porneste de la 100 de euro si poate ajunge la cateva mii de euro. Cea mai scumpa usa produsa de companie pentru piata locala costa insa 20.000 de euro si este ornata cu cristale Swarovski.

Grupul italian Nusco este prezent in Romania si cu trei proiecte imobiliare, doua de spatii de birouri si comerciale – Nusco Tower (zona Aurel Vlaicu) si Nusco Building ( Gara Herastrau) si unul de locuinte, Rezindential Luca Stroici. “Nusco Tower va fi gata in aprilie 2010, in vreme ce constructiile proiectului rezidential si Nusco Building vor demara intr-o luna, respectiv sfarsitul lui 2009”, subliniaza CEO-ul grupului italian.

Investitia totala in cele trei proiecte se ridica la 50 de milioane de euro. Italienii aveau in plan si constructia unui hotel de cinci stele in Capitala, care ar fi necesitat investitii de 100 de milioane de euro. “Deocamdata pot sa spun doar ca proiectul a intrat in stand-by”, a precizat Nusco, fara a oferi mai multe detalii.

In businessul de usi, Pinum concureaza pe plan local cu companii ca Hormann Romania, sau Porta KMI Romania.



Citeste si