10 Decembrie 2009
Top 8 recomandari pentru antreprenori pe timp de criza
Trei specialisti - cu experienta in antreprenoriat, pe piata de fuziuni si achizitii si in sectorul HR - recomanda antreprenorilor sa-si regandeasca puternic strategia de business si sa eficientizeze operatiunile pentru a putea trece cu bine aceasta perioada, deoarece “cei care vor trece de aceasta criza vor iesi castigatori”.
8. Acceptati situatia si problemele cat mai curand
Orice fel de intarziere a acestei acceptari scade considerabil sansele ca rezolvarile sa se realizeze in conditii rezonabile.
7. Concurenta trebuie atacata in aceasta perioada
“Daca puteti sa atacati concurenta, faceti-o pentru ca nu va veti mai intalni prea curand cu aceasta ocazie”, a explicat el.
6. Managerii de HR nu trebuie ignorati
Acest lucru va evita crearea listelor negre si a disponibilizarilor pe motive subiective, iar prin metoda outplacement-ului se va crea o atitudine pozitiva a angajatilor ramasi in cadrul companiei.
Totusi, reprezentantul BPI a subliniat faptul ca restructurarea de personal nu a aparut odata cu criza, ci este un proces ciclic in cadrul unei companii si un fenomen normal din punctul de vedere al resurselor umane.
5. Antreprenorii sa dea dovada de flexibilitate
“Pozitiile puternice sunt in prezent cele ale finantatorilor, nu ale companiilor, cum s-a intamplat pana la inceperea crizei”, afirma Doru Lionachescu.
4. Trecerea printr-un audit ordoneaza gandirea management-ului
3. Proprietarii trebuie sa fie dedicati companiei
“Daca proprietarii nu sunt angajati sa salveze firma, niciun consultant nu poate suplini angajamentul actionarilor. Atitudinea «fie ce-o fi» si «sa lasam firma sa moara» face inutila restructurarea firmei”, a explicat specialistul in restructurare financiara.
2. Infiintarea unui departament de cost management
Mihail Marcu sustine ca un departament de cost management ar putea ajuta cu adevarat o companie sa faca fata crizei si sa-si reduca pierderile care altfel ar fi fost mult mai puternice, deoarece, spune el, cei care vor trece de criza vor iesi castigatori.
1. Lansarea de noi produse si servicii
Pentru a supravietui acestei crizei, companiile trebuie sa se adapteze la modificarea comportamentului cumparatorului si sa lanseze produse noi pentru a crea cerere si pe alte segmente de produse, daca altele incep sa-si scada rata de crestere.
El a afirmat ca, in aceasta perioada, clinicile Medlife au lansat si produse de lux - apartamente pentru zona de nasteri -, care se bucura de succes, fiind ocupate in intregime.