23 Martie 2010

Studiu: Companiile vor sa isi scada costurile cu personalul cu peste 60%



Organizatiile care incep sa iasa din recesiune cauta sa-si suplimenteze personalul fara a extinde si spatiul de lucru, obiectivul principal fiind reducerea costurilor per angajat de la 19.000 de dolari la 7.000 de dolari, adica mai mult de 60%, in urmatorii ani, arata un raport realizat de companiile Regus si Unwired Ventures.
Studiul realizat de cele doua companii atesta faptul ca obiectivul principal al organizatiilor consta in reducerea costurilor per angajat de la 19.000 de dolari la 7.000 de dolari, prin intermediul inovatiei, al mobilitatii si adoptarii unui nou stil de munca.

Raportul “Agility@Work” se bazeaza pe experienta colectiva a administratorilor de proprietati din cadrul unor organizatii globale precum Nokia, Accenture, BP, Barclays si The BBC, dar si pe studiile de caz furnizate de mai multe companii, printre care Vodafone, Banca Macquire si Interpolis.

Analiza prezinta sase factori principali care ar trebui luati in considerare pentru a obtine acea reducere a costurilor per angajat: imobiliare, cultura organizationala, personal, tehnologie, transport si sustenabilitate.

Din punct de vedere al costurilor imobiliare, se recomanda strangerea datelor privind gradul de utilizare si cheltuielile de relocare pentru a identifica costurile de ocupare reale. Tehnologic, specialistii recomanda combinarea si folosirea tuturor solutiilor potrivite pentru companii, astfel incat angajatii sa poata lucra de oriunde.

Un studiu de caz il reprezinta noul campus al companiei Microsoft din aeroportul Schipol, Amsterdam. Niciun angajat nu are un birou al sau, iar stilul de lucru depinde de activitatile realizate. Mai multe spatii au fost create, de la cele private, mici, destinate unor activitati concentrate, intreprinse de una sau doua persoane, la spatii deschise si camere individuale private.

“Toti angajatii detin cate un laptop, insa locatia nu este prevazuta cu servicii de telefonie fixa, solutiile de mesagerie si de telefonie de la Vodafone si Microsoft asigurate angajatilor fiind livrate direct catre persoane, si nu catre birouri. Aproape ca nu exista hartie in locatia respectiva, angajatii printeaza in medie doar o singura pagina pe zi”, se arata in studiul companiilor Regus si Unwired Ventures.

In Romania, Regus detine trei centre de birouri in Bucuresti, amplasate in Floreasca Business Park, City Centre (zona Universitate) si World Trade Centre, compania fiind prezenta pe piata din anul 1999. La nivel global, Regus are 1.000 de locatii, in 450 de orase din 80 de tari, printre clientii sai fiind companiile Google, GlaxoSmithKline si Nokia.

Citeste si Biroul unui angajat din Bucuresti costa compania 3.300 euro/an.




Citeste si