31 Martie 2010

Afacerile Agricover au crescut anul trecut cu 20,2% in lei



Cifra de afaceri a Grupului Agricover a crescut anul trecut cu 20,2%, la 402,7 milioane lei (95,2 mil. euro) fata de anul precedent, cand a inregistrat un business de 335 milioane lei (91,03 mil. euro), iar profitul s-a majorat cu 68%, de la 7,5 milioane lei la 12,6 milioane lei.
Dintre diviziile si companiile care fac parte din Grupul Agricover, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a inregistrat-o Agricover Cereale (36 milioane lei in plus in 2009 fata de 2008), ajungand la 238,2 milioane lei, ca urmare a cresterii volumului cerealelor vandute.

In ceea ce priveste Agricover Distributie - divizia de distributie a inputurilor pentru agricultura (seminte, ingrasaminte, produse fito-sanitare), aceasta a raportat, de asemenea, cresterea afacerilor, de la 90,1 milioane lei in 2008, la 140,4 milioane lei anul trecut, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de clienti, volumelor duble de ingrasaminte vandute comparativ cu anul precedent etc.

Procentual, Agricover Credit IFN a avut cea mai mare crestere (430%) in 2009 fata de 2008, anul lansarii sale pe piata, ajungand la o cifra de afaceri de 9,4 milioane lei. Anul trecut, Agricover Credit IFN a acordat producatorilor agricoli finantari in valoare de 123,5 milioane lei, comparativ cu 57,5 milioane lei in 2008.

Potrivit directorului general al grupului Agricover, Robert Arsene, numarul de clienti ai Grupului Agricover a crescut in 2009 cu 23% fata de anul precedent.

“Lipsa de lichiditati a fost dificultatea majora cu care s-a confruntat intreaga piata anul trecut, scaderea puterii de cumparare a populatiei si intarzierea subventiilor acordate fermierilor transmitandu-se in lant in intreaga industrie de profil, iar multe masuri pe care le-am luat in 2009 au avut ca ultim obiectiv cresterea lichiditatilor grupului. In plus, ne-am axat foarte mult pe cresterea productivitatii per angajat si am continuat sa investim in personal, atat in ceea ce priveste pregatirea tehnica de specialitate, cat si in traning-uri si cursuri de vanzari, de comunicare etc (...)”, a precizat Robert Arsene.

In 2010, Grupul Agricover si-a fixat ca obiective de business cresterea cifrei de afaceri cu 20% si, respectiv, cresterea profitului cu circa 30%, comparativ cu anul 2009.



Citeste si