8 Decembrie 2010

Comertul modern a ajuns la o pondere de 50% din total piata in 2010



Ponderea retelelor de magazine de tip cash&carry (angro), hipermarket, supermarket si discount a ajuns anul acesta la 50% din totalul pietei, in detrimentul comertului traditional, care acum un an acoperea 55% din total piata, potrivit estimarilor Consiliului Concurentei.

"In raportul de acum un an, noi estimam comertul traditional la 55% din piata, respectiv 45% pentru marile lanturi. Acum, pentru comertul traditional noi estimam 50%", a declarat Valentin Mircea, membru al plenului Consiliului Concurentei, prezent la un seminar pe teme de retail organizat de Mediafax.

Oficialul autoritatii de concurenta a adaugat ca "deja la nivel national putem spune ca retailul modern este pe linia de a deveni majoritar". In orasele mai mari, ponderea comertului modern o domina deja pe cea a comertului traditional, tendinta fiind de continua crestere.

Valentin Mircea a mai explicat ca "epoca investitiilor de tip greenfield" (de la zero - n. red.) in comert nu mai este de actualitate. "Ne asteptam sa fie achizitii, sa se cumpere unii (jucatori) pe altii, este o evolutie fireasca", a mai spus Mircea.

El a dat exemplul tarilor vestice, precum Germania sau Austria, unde piata este dominata de cinci lanturi de retail, respectiv doua lanturi.

Membrul plenului Consiliului Concurentei a subliniat totodata ca de acum inainte autoritatea va fi mai atenta "la asemenea concentrari" si va avea chiar obiectii si refuzuri pe viitor.



Citeste si