CFR a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fara TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare intre localitatile Atel (Sibiu) si Coslariu (Alba), pe o portiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada, informeaza Mediafax.

Lucrarile vizeaza sectoarele Atel - Micasasa si Micasasa - Coslariu, ambele situate pe tronsonul Coslariu - Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European.

Contractul pentru trosonul Atel - Micasasa (29,6 km) a fost adjudecat de Impresa Pizzarotii & C. din Italia, pentru 712,5 milioane lei (aproximativ 166 milioane euro), fara TVA. Al doilea lot (36,6 km) a fost atribuit asocierii Aktor (Grecia) - Arcada (Romania), pentru 721,8 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), fara TVA.

Termenul de executie a lucrarilor este de trei ani, la care se adauga o perioada de garantie de doi ani.

Lucrarile vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa.

"Reabilitarea/modernizarea sectiunii de cale ferata Coslariu - Sighisoara (89,5 km), parte integranta a Coridorului IV Pan European, va contribui in mod direct la realizarea obiectivului strategic de crestere a cotei actuale de piata a transportului feroviar de calatori si marfa, prin sporirea gradului de siguranta si de confort, dar si prin reducerea timpului de calatorie.

Tototdata, reabilitarea infrastructurii feroviare va avea un impact pozitiv asupra dezvoltarii economice pe plan regional, prin asigurarea unei legaturi directe si rapide dintre intreprinderile locale si antreprenorii care dispun de capital", se arata intr-un comunicat al CFR.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeana in proportie de 85% si contributia de la bugetul de stat in proportie de 15%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Niro: Fara infrastructura riscam sa blocam dezvoltarea Capitalei